به گزارش پارس نیوز، 

همایش فرزند امام به مناسبت سی‌امین سالگرد شهادت علامه سید عارف حسینی عصر امروز در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.

در این مراسم مهدی چمران نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اظهار کرد: امام خمینی(ره) یک نهضت بزرگ جهانی را پایه گذاری کرد که در طول تاریخ اسلام بی‌نظیر بود. حکومتی اسلامی را به وجود آورد که نمونه آن وجود نداشت. حضرت امام در سراسر جهان یارانی داشت که سید عارف حسین حسینی یکی از آنان بود.

چمران با نقل خاطره‌ای از شهید مصطفی چمران گفت: شهید چمران همواره بیان می کرد که امام خمینی در سراسر جهان دست هایی دارد که آمریکا می‌خواهد این دستها را قطع کند. امام موسی صدر در لبنان توسط قذافی ملعون ربوده می شود؛ سید محمد باقر صدر و خواهر بزرگوارش توسط حزب بعث شهید می‌شوند؛ شهید راغب حرب در لبنان به شهادت می‌رسد و در پاکستان می بینیم شهید سید عارف حسین حسینی که حضرت امام وی را فرزند خود خطاب کرده بود به شهادت می‌رسد.

وی با بیان اینکه آمریکا جامعه مسلمانان را تروریست خطاب می2کند در حالیکه خود مظهر تروریسم است، افزود: شهیدانی همچون شهید مطهری، مفتح، بهشتی و شهدای دیگری همچون شهید عارف حسین حسینی که در ایران و جهان به شهادت می‌رسند نمونه‌های تروریسم آمریکا هستند و این از سیاست استعمار است.

نایب رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران با نام سرور و سالار شهیدان و با مکتب کربلا شکل گرفت، گفت: گرامیداشت ایام محرم در نزدیکی پیروزی انقلاب اسلامی و سخن معروف حضرت امام که محرم و صفر را زنده نگاه دارید نشان دهنده همین ارزش کربلاست امروز هم اگر بزرگداشتی از شهید عارف حسینی برگزار می‌کنیم در حقیقت بزرگداشت مقام شهید است.

چمران افزود: اگر دشمن با ما مذاکره می‌کند و تلاش دارد تا یاد شهدا را بزداید برای همین است که می داند تا وقتی که جوامع مسلمان یاد شهدا را زنده نگاه دارند همواره پیروز هستند شهدا و خانواده‌های آنان نیازی به این گرامی داشتند ندارند این ما و جامعه اسلامی هستیم  که نیازمند گرامیداشت و تجلیل از مقام شامخ شهدا است.