به گزارش پارس نیوز، 

قاسم احمدی لاشکی  ارزیابی خود از طرح تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس پس از چند سال اجرایی شدن، خروجی و دستاورد آن را مطابق با هدف اولیه‌اش ندانست و گفت: هدف از این طرح توجه بیشتر به بخش تربیتی و پرورشی در مدارس و البته حضور بیشتر دانش‌آموزان در کنار خانواده بود اما اکثر مدارس این روز را با کلاس‌های آموزشی جبرانی و تقویتی پر می‌کنند.

تقویت خلاقیت و ایده‌پروری دانش‌آموزان هدف از تعطیلی پنجشنبه‌ها

نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تقویت خلاقیت و ایده‌پروری در دانش‌آموزان هدف از این تعطیلی بوده است اما از آنجا که پدر و مادرها هر دو شاغل هستند ترجیح می‌دهند فرزندانشان این روز را در مدرسه بگذراند و مدارس برنامه‌ای برای پر کردن اوقات فراغت دانش‌‍‌آموزان نداشته و ترجیح می‌دهند با دریافت شهریه اضافه برای آن‌ها کلاس تقویتی بگذارند.

یه اعتقاد وی در حالی به دلیل کمبود مربی تربیتی و پرورشی و نداشتن برنامه‌ریزی، استفاده مفید از تعطیلی روزهای پنجشنبه مدارس نمی‌شود که بازگشتن به شرایط قبل و برگزاری کلاس درس همچون گذشته نیز به دلیل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش امکان‌پذیر نیست.

کمبود 120هزار معلم برای 5روز تحصیلی در هفته برای سال جدید تحصیلی

این نماینده مجلس تاکید کرد: این مسئله تجربه‌ای شد که از این پس قانونی که قدرت اجرایی شدن ندارد، تدوین نکنیم چراکه در همین شرایط با کمبود 120هزار معلم برای 5روز تحصیلی در هفته رو به رو برای سال جدید تحصیلی هستیم.

نگاه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه به تدریج تغییر کرده است

احمدی لاشکی با تاکید براینکه نگاه به تعطیلی مدارس در روز پنجشنبه به تدریج تغییر کرده است، اضافه کرد: برخلاف گذشته بسیاری از خانواده‌ها، اولیای مدارس و حتی برخی کارشناسان آموزشی این تعطیلی را فرصتی برای تحکیم خانواده، مطالعات آزاد دانش‌آموز و معلم، دور هم جمع شدن اعضای خانواده، کاهش بار ترافیک و هزینه‌های مدارس و... نمی‌دانند.

حجم بالای کتاب‌های درسی از دلایل گذراندن پنجشنبه‌ها به امورات آموزشی

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است نامناسب بودن حجم کتاب‌های درسی و برنامه‌های آموزشی با ساعات حضور در مدرسه از دیگر دلایلی است که پنجشنبه‌ها صرف امورات آموزشی می‌شود نه پرورشی./

پایان پیام