به گزارش پارس نیوز، 

یحیی کمالی‌پور عضو هیئت رئیسه کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به جلسه مشترک اعضای این کمیسیون با رئیس سازمان تعزیرات حکومتی، اظهار داشت: رئیس سازمان تعزیرات در این جلسه عنوان کرد که این سازمان اختیارات لازم برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز را ندارد و قوانینی که تاکنون در این راستا تصویب شده جامع و کامل نیست.

وی افزود: مسئولان سازمان تعزیرات حکومتی در این جلسه پیشنهاداتی در زمینه اصلاح قانون این سازمان مطرح کردند. هیئت رئیسه کمیسیون پیشنهادات مذکور را برای بررسی بیشتر به مرکز پژوهش‌های پارلمان ارسال کردند تا پس از بررسی و جمع‌بندی در قالب یک طرح به کمیسیون ارجاع شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه قانون تعزیرات حکومتی دارای ایرادات، ابهامات و خلا‌هایی است که باعث شده مسئولان این سازمان اختیارات لازم برای مقابله با مفسدین اقتصادی و قاچاق کالا و ارز را نداشته باشند، ادامه داد: اقدامات اعضای کمیسیون در جهت اصلاح قوانین است تا بتوانیم شرایط را به نحوی فراهم کنیم که دغدغه قانونی برای برخورد با این مسائل وجود نداشته باشد.

کمالی‌پور تصریح کرد: قطعا با اصلاحاتی که در قانون این سازمان ایجاد خواهد شد، میزان و نوع مجازات‌ها و همچنین نحوه و شکل رسیدگی تغییر خواهد کرد و قطعا برخورد با مفسدین اقتصادی با جدیت بیشتری صورت می‌گیرد.