به گزارش پارس نیوز، 

این پوشش‌ها به عنوان بخشی از یک پروژه به منظور بازتاب نور خورشید و جذب صدا طراحی شده و از پاییز امسال در بیش از چند صد متر از آسفالت‌های خیابان‌های مرکز پاریس به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای اروپا گسترش می‌یابد.

مقامات پاریس برخی خیابان‌های این شهر را به دلیل قرار گرفتن زیاد در معرض نور خورشید، ترافیک سنگین و تراکم بالای جمعیت مسکونی‌شان برگزیده‌اند.

به گفته مدیر برنامه پیشگیری صدای شهر پاریس، بیش از 20 درصد از شهروندان پاریسی از سطوح بالای سروصدا در محیط زندگی خود رنج می‌برند و آلودگی صوتی پس از آلودگی هوا دومین معضل زیست‌محیطی این شهر به شمار می‌رود.

بر اساس دستورالعمل زیست‌محیطی سروصدای اتحادیه اروپا، پاریس اقدامات متعددی از ایجاد زون‌های پیاده‌رو تا استفاده از وسایل نقلیه برقی برای کاهش سروصدای حاصل از ترافیک و بهبود کیفیت زندگی شهری انجام داده است. در همین راستا به عنوان بخشی از این تلاش‌های مداوم، یک شرکت مهندسی شهری فرانسوی پوشش‌هایی برای سطوح جاده‌های شهری دارای حفره‌هالی میکروسکوپی طراحی کرده که قادر به جذب نیمی از صدای انتشار یافته است.

سطوح جاده‌ای مشابه در حال حاضر در آزادراه‌های فرانسه نیز استفاده می‌شود. این شرکت ساختار پوشش‌های جدید را برای تحمل شرایط سخت‌تر رانندگی در فضاهای درون شهری تقویت کرده و با افزودن موادی جدید به آن، مزایای جدیدی برای دیگر ویژگی‌های محیط شهری به این پوشش‌ها داده است.

به گزارش راس‌توریسم‌نیوز، همچنین شرکت فرانسوی مجری این پروژه با جایگزین کردن ریگ‌های تیره مورد استفاده در پوشش‌های معمول جاده‌ای با ذرات روشن‌تر انعکاس نور خورشید از جاده‌ها را افزایش داده و دمای پیک را از سطح خیابان‌ها بین دو تا سه درجه کاهش خواهد داد.