به گزارش پارس نیوز، 

سید علیرضا فاطمیان‌پور مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ و رییس فرهنگسرای عترت در خصوص برنامه‌هایی که به مناسبت دهه ولایت در میدان امام حسین(ع) برگزار می‌شود، گفت: این مجموعه‌ برنامه‌ها از اول شهریور تا عید غدیر در حال برگزاری است. از جمله این برنامه‌ها می‌توان به سومین جشنواره نقالی و پرده‌خوانی «غدیر» اشاره کرد که به همت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری و فرهنگ‌سرای عترت از اول تا پنجم شهریور در میدان آیینی امام حسین(ع) و همزمان در بوستان آب و آتش و چند شهر دیگر نیز در حال برگزاری است.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره ۶شهریور در حوزه هنری برگزار می‌شود. از دیگر برنامه‌های ویژه دهه ولایت می‌توان به برنامه «کودکان غدیر» اشاره کرد که با همکاری مسجد صفا برگزار می‌شود. در این برنامه مجموعه غرفه‌هایی وجود دارد که کوکان با بازی، سرگرمی، مسابقه با مفاهیم و مبانی اخلاقی، مذهبی، امامت و ولایت آشنا می‌شوند. در انتهای مسیر و بعد از عبور از ایستگاه‌های مختلف برای بچه‌ها جشن گرفته می‌شود. این برنامه از پنجم تا نهم شهریور از ساعت ۵ تا اذان مغرب و عشا ادامه دارد.

وی افزود: «۱۱۰ کاروان شادی» عنوان برنامه‌ای است که با همت هیئت رزمندگان طی دو روز ۷ و ۸ شهریور برگزار می‌شود. در این برنامه ۱۱۰ کاروان شادی در سطح شهر تهران و روستاهای تهران حرکت می‌کنند. این کاروان‌ها به شعر‌خوانی، نقالی، هدیه به نوگلان، مداحی، می‌پردازند. در نهایت هشتم شهریور در روز عید غدیر همه در میدان امام حسین(ع) جمع می‌شوند.  همچنین در روز عید غدیر از ساعت ۵ تا اذان مغرب جشن بزرگ ولایت برگزار می‌شود. در این جشن علاوه بر مولودی خوانی، اجرای موسیقی سنتی و برنامه‌های فرهنگی، به سادات  حاضر در مراسم و کسانی که همنام حضرت علی(ع) هستند، جوایزی اهدا می‌شود. همچنین نمایشگاهی به همت مجتمع فرهنگی مشکات در فرهنگ‌سرای نهج‌البلاغه برگزار می‌شود. این نمایشگاه شامل غرفه‌های فرهنگی هنری، بازی‌های مرتبط با موضوع ولایت، ارائه محصولات، نمایشگاه کتاب و... است.

فاطمیان‌پور در ادامه به راه‌اندازی پویش «فقط به عشق علی» در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: این پویش به همت بچه‌های مسجد صفا برگزار می‌شود و مخاطبان برای شرکت در این پیش می‌توانند در دهه ولایت از کار خوبی که به عشق حضرت علی(ع) و اهل بیت انجام  داده‌اند،‌ عکس بگیرند و با هشتگ «فقط به عشق علی» در صفحات مجازی خود منتشر کنند.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۲ با اشاره به مجموعه برنامه‌های دیگری همچون؛ دیدار از خانواده سادات شهید، خوانش کتاب زندگینامه حضرت علی(ع)، دورهمخوانی کتاب، برپایی ایستگاه‌های ورزشی، برگزاری مسابقه‌های فرهنگی همچون کتابخوانی، گفت: این برنامه‌های مناسبتی در دهه ولایت در مراکز فرهنگی هنری منطقه ۱۲ برگزار می‌شود.

انتهای پیام/