به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از رسانه ها رضوا محمود دختر نابینای مصری پس از سال‌ها تلاش بلاخره موفق شد تا به عنوان اولین مجری یک تلویزیون ماهواره‌ای در مصر تعیین شود.

رضوا از دوران کودکی بر اثر یک اشتباه پزشکی ناشی از افزایش درصد اکسیژن زمانی که در مهد کودک بود، بینایی خود را از دست داد.

 

نابینایی رضوا مانع ترقی و پیشرفت وی برای یادگیری خواندن و نوشتن و ادامه تحصیل نشد. رضوا از کودکی در یک مدرسه خصوصی نابینایان ثبت نام کرد. سپس با استفاده از خط «بریل» خواندن و نوشتن را یاد گرفت و در نهایت با کسب 98% امتیاز در امتحان آخرین سال مرحله دبیرستان به عنوان یکی از موفق‌ترین دانش آموزان فارغ التحصیل در میان نابینایان مصری انتخاب شد.

 

رضوا سپس برای ادامه تحصیلات عالی وارد یک دانشکده رسانه‌ای مصری شد و با مدرک لیسانس در رشته رسانه، فارغ التحصیل شد. او پس از فارغ التحصیلی مجری برنامه‌ای به نام «یلا بینا» (با ما بیا) شد، برنامه او بسیار موفق بود و توانست محبوبیت زیادی را در میان قشرهای مختلف مصری کسب کند. رضوا از طریق این برنامه بسیار مشهور شد تا اینکه بلاخره کانال تلویزیونی «ام.دی.سی» که یکی از کانال‌های ماهواره‌ای معروف مصر است این دختر نابینا را به عنوان مجری برای این تلویزیون استخدام کرد.

 

رضوا محمود علاوه بر موفقیت‌های پیشین خود در مراحل تحصیلی و برجسته‌گی به عنوان مجری برنامه «یلا بینا»، اکنون عنوان اولین مجری نابینای تلویزیون در مصر را نیز برای خود کسب کرده است.

 

رضوا در مصاحبه با العربیه نت، گفته است تشویق و پشتیبانی خانواده‌اش، یکی از مهمترین دلایل موفقیت اوست. وی افزود که مادرش با تشویق وی به حفظ برخی برنامه‌ها و ضبط آنها با صدای خودش، بی‌نهایت به او کمک کرد. تا اینکه او فرصت یافت تا کار مورد علاقه‌اش را پیدا کند.

 

شورای ملی زنان مصر از استخدام رضوا محمود در یکی از کانال‌های ماهواره‌ای مصری به عنوان اولین مجری نابینا در این کشور استقبال کرد.

 

دکتر مایا مرسی، رئیس شورای ملی زنان، به نمایندگی از تمام اعضای این شورای از رضوا محمود تقدیر کرده و از او به عنوان الگویی موفق از سوی دختران نابینا یاد کرده است. او همچنین از مسئولان تلویزیون «ام .دی . سی» برای اتخاذ چنین اقدامی تشکر و قدردانی کرد.


انتهای پیام/