به گزارش پارس نیوز، 

سید عباس صالحی پیش از ظهر امروز در ششمین جشن ایثار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از جمع ایثارگران این وزارتخانه اظهار کرد: ایثارگران کشور ما در طول تاریخ و در دوره دفاع مقدس فرصتی را برای هویت بخشی به ایران آفریدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره نقش ایثارگران در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: آنچه ایران و انقلاب را حفظ کرده مسیر آبادانی و بقای ایران اسلامی است که ایثارگران مهیا کردند.

وی ادامه داد: از این منظر ایثارگران خط اتصال ما با گذشته پرافتخار هستند و ما این گذشته پرافتخار را مدیون این جماعت هستیم. زیرا این افراد به یاد ما می‌آورند که اگر تاریخ چندهزار ساله و به ویژه تاریخ ۴۰ ساله بعد از انقلاب اسلامی را داریم به پاس افرادی است که در این مسیر ایستادند و نگذاشتند خاکی از این سرزمین از دست برود و عزتی از ما فرو بریزد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: جمع ایثارگران یادآور افتخارات این افراد در دوران بعد از انقلاب است، همچنین جمع ایثارگران پیشتاز نهادینه کردن فرهنگ ایثار هم بوده؛ هست و خواهد بود، اینکه ما مسیری برای آبادانی طی کنیم همان چیزی است که برای حفظ ایران طی کردیم.

صالحی یادآور شد: به نظر می‌رسد آنچه ایران و انقلاب را حفظ کرده مسیر آبادانی و بقای ایران اسلامی است که همین ایثارگران مهیا کردند.

وی در پایان گفت: امید است همین فخر و افتخار که گذشته ما هستند و تاریخ ما را نشان می‌دهند و رمز و بقای انقلاب اسلامی هستند را ارج نهاده و با این نگاه در خدمت همه ایثارگران باشیم.

انتهای پیام/