به گزارش پارس نیوز، 

محسن جوادی معاون فرهنگی وزیر ارشاد در بازدیدی که هفته گذشته از خبرگزاری تسنیم‌،داشت،‌ از به تعویق افتادن مهمانی ویژه ایران در نمایشگاه کتاب تورین خبر داد و گفت:  این موضوع در حال بررسی است.

برای بررسی جزئیات ماجرا به سراغ امیرمسعود شهرام‌نیا رئیس موسهس نمایشگاه‌های فرهنگی رفتیم،‌ شهرام‌نیا از احتمال مهمان ویژه شدن ایران برای سال 2020 در نمایشگاه کتاب تورین خبر داد و گفت:‌ اصل دعوت نمایشگاه کتاب تورین ایتالیا جدی است، ماسیمو برای، رئیس نمایشگاه کتاب تورین ایتالیا که برای شرکت در نمایشگاه کتاب تهران آمده بود،‌ ملاقاتی با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی داشت.

وی ادامه داد: در این ملاقات با توجه به مهمان ویژه شدن ایتالیا در نمایشگاه تهران درباره بحث حضور ایران در ایتالیا بحث شد، توافق قبلی ما هم این بود که ایران در یکی از نمایشگاه‌های مهم ایتالیا مهمان ویژه باشد،‌ که ایتالیایی‌ها این را پذیرفتند.

شهرام‌نیا تصریح کرد: پیشنهاد ما برای سال 2019 نمایشگاه کتاب تورین بود،‌ اما آنها گفتند که چون شهر تورین به عنوان پایتخت کتاب جهان از طرف یونسکو در سال 2020 معرفی شده است‌، بهتر است ما نیز در آن سال مهمان ویژه شویم. این موضوع را در حال رایزنی هستیم تا هر چه سریعتر نتیجه مشخص شود.

انتهای پیام/