به گزارش پارس نیوز، 

امروز روز کسانی است که برگ به برگ کتاب‌هایشان را پر پرواز کرده‌اند برای رسیدن به عالم دانایی؛ امروز ۹ آگوست، روز عاشقان کتاب است.

 وُلتر می‌گوید: برگ‌های کتاب به منزله بال‌هایی هستند که روح ما را به عالم نور و روشنایی پرواز می‌دهند.

امروز روز همان کسانی است که برگ به برگ کتاب‌هایشان را پر پرواز کرده‌اند برای رسیدن به عالم دانایی؛ همان‌ها که کلمه به کلمه کتاب‌هایشان را پله کرده‌اند تا افکارشان را بالا و بالا‌تر ببرند.

امروز ۹ آگوست، روز عاشقان کتاب است.

این روز همه علاقه‌مندان به مطالعه درباره کتاب حرف می‌زنند و خواندن یک کتاب جدید را شروع می‌کنند.

 بهترین کتابی را که خوانده‌اند، به دیگران پیشنهاد می‌کنند. به کتابخانه می‌روند و سری به کتاب‌های قدیمی می‌زنند و مطالعه می‌کنند.

جرج آر.آر مارتین، نویسنده بازی تاج و تخت یک بار نوشت:

کسی که با مطالعه سر و کار دارد، هزاران بار قبل از مرگش زندگی می‌کند. ولی کسی که مطالعه نمی‌کند، فقط یک بار قبل از مرگش زندگی می‌کند.

کسانی که بیشتر مطالعه می کنند به احتمال کمتری به آلزایمر مبتلا می‌شوند و آدم‌های باسوادتر و باهوش‌تر و در نهایت جذاب‌تری به نظر می‌رسند.

حس همدلی قوی‌تری دارند؛ چرا که به اندازه تمام شخصیت‌های کتاب‌هایی که خوانده‌اند، آدم جدید شناخته‌اند.

عادت خواندن بهترین تفریح و سرگرمی است. افرادی که عشق به کتاب و مطالعه دارند، نه تنها بهترین استفاده را از اوقات فراغت خود می‌برند، بلکه ذهن خود را از نگرانی نیز دور می‌کنند.

مطالعه صحنه رقابت نیست. به طور کامل شخصی است و درونی. پس اگر کسی از کتابی که برنده جایزه شده تعریف می‌کند و شما علاقه‌ای به موضوع آن ندارید اصلا احساس بی‌سواد بودن نکنید، فقط یاد بگیرید که از تمام لحظاتی که مطالعه می‌کنید لذت ببرید.

با اختصاص دادن فقط ۱۰ دقیقه در روز به مطالعه می‌توان در بلند مدت کتاب‌های زیادی خواند.

کتاب بخوانیم.

پایان پیام/