به گزارش پارس نیوز، 

طاهره رحمان، اولین مجری خبر محجبه مسلمان تلویزیون آمریکا علی‌رغم دشواری هایی که در راه رسیدن به این مسیر در مقابل او قرار گرفت با پشتکار و عزم راسخ رویای خود را تحقق بخشید.

وی در زمینه دشواری هایی که برای رسیدن به آرزوی خود متحمل شده به خبرگزاری آناتولی اظهار داشت:

"من فرزند مادر هندی و پدر پاکستانی هستم که در آمریکا متولد و بزرگ شدم. داستان من در واقع 11 سپتامبر آغاز شد، آن روز من نیز مانند جامعه مسلمانان تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفتم؛ از آن روز دید مردم به مسلمانان عوض شد. حتی در آن روزها دید همسایگانمان نیز به ما تغییر کرد.

من در آن زمان تصمیم گرفتم که برای تغییر دادن دیدگاه و طرز فکر مردم نسبت به مسلمانان کاری انجام دهم. خبرنگاری به نظر من شغلی بود که می توانستم داستان زندگی مردم را به گوش تمام جهام برسانم. پدر و مادرم نیز در این زمینه از من حمایت کردند و من در دانشگاه لویولا شیکاگو رشته روزنامه نگاری را به پایان رساندم.

در دوران کارآموزی از من می پرسیدند که "برای رسیدن به آرزوهایت حجاب خود را بر می داری؟" و من همیشه پاسخ می دادم که "نه". بسیاری از مراجعاتم برای کار به این دلیل رد شد. بعد از اینکه نتوانستم کار پیدا کنم به مدت دو سال پشت صحنه در شبکه «WHBF» خبر تهیه می کردم.

بعد از اینکه دو بار درخواستم برای مجری خبر شدن رد شد من به پشتکار خود ادامه دادم و بیشتر کار کردم و سرانجام دفعه سوم موفق شدم که این کار را انجام بدهم.

برای اولین بار در 8 فوریه جلوی دوربین رفتم، مردم نقاط مختلف جهان به ویژه ترکیه از من حمایت کردند.

انتهای پیام/