به گزارش پارس نیوز، 

در بخش گویش مازنی به ترتیب علی حسن نژاد از سواد کوه، ذبیح الله ذبیحی از زیرآب و کاظم صداقتی از شیرگاه رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند.

گویش لری  : سید علی اکبر سلیمانی از لنده، علی مرادی از چرام و احمد انصاری فهلیانی از ممسنی به ترتیب اول تا سوم شدند.

گویش کردی : امجد ویسی از سنندج، محمد تقی عزیزیان از خرم آباد و محسن یاوری از کرمانشاه حائز سه عنوان برتر شدند.

گویش سمنانی : شکیبا غفاریان از شاهرود، فرهنگ شکوهی از سمنان و محسن ذوالفقاری از سمنان حائز رتبه‌های برتر شدند.

گویش بلوچی و سیستانی : رضا گل محمودی از زابل، شیدا حسن زهی از زاهدان و هاشم علیدادی از زابل به ترتیب اول تا سوم شدند.

گویش مرکزی و بخش ویژه حضرت امام رضا و امین ولایت حضرت شاه‌چراغ (ع) :غلامعلی مهدی خانی از شهرستان اراک، سمانه روشنایی از شهرستان قم و سمانه خلف زاده از شهرستان آبادان به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را به دست آوردند.

گویش گیلکی :مرضیه فرمانی از رشت، ناصر حامدی از سمنان و رضا نیکوکار از رشت حائز سه مقام برتر شدند.

در بخش گویش فارسی شامل لاری، سیوندی و بندری محمد نصیری از سیوند، حسین آزاده از سیوند و عبدالرضا مفتوحی از شهرستان لارستان حائز رتبه‌های برتر شدند.

 گویش خوزی : شوشتری و بهبهانی، حبیب شوکتی نیا از دزفول به مقام اول، پروانه نجاتی از بهبهان به مقاوم دوم و سید علی نقیب از شوشتر به مقام سوم رسیدند.

 بخش زبان : آذربایجانی کریگانی شبنم فرضی زاده از اردبیل، بهجت خلیل مهر از هیر و حسن سر آبادانی از تهران به ترتیب رتبه نخست تا سوم را کسب کردند.

 گویش خراسانی : که امسال به جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی اضافه شده است هم حمیدرضا سرور عظیمی از تربت جام، فاطمه زاهد مقدم از قم و مصطفی تو فیقی از مشهد به ترتیب اول تا سوم شدند.

محدث بیان کرد: به برگزیدگان نهایی به ترتیب نفر اول در هر گویش زبانی مبلغ پانزده میلیون ریال، نفر دوم ١٣ میلیون ریال و نفر سوم ١٠ میلیون ریال هدایای نقدی اعطا شد.

آیین اختتامیه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی در حسینیه ابا الفضل (ع) شهرستان گراش برگزار شد.

 
انتهای پیام/