هومن جعفری - طنزنویس

 


1. یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که باعث شده کشور ما درگیر مسئله‌ای به نام اختلاس و جرم شود این است که متأسفانه در برخی از نقاط کشور ما مخصوصاً نقاط مسئول خیز، مسئله بی‌سوادی و کم‌سوادی رایج بوده و کسی فکری به حال آن‌ها نکرده. الآن در هر اختلاس یا فسادی پای الف. ب و ب.پ و ج.د در میان است. طبق تحقیقات ما این‌ها همه بی‌سواد بودند و دلیل اینکه کسی اسم کاملشان را نمی‌داند این است که آن‌ها خودشان هم فقط اول اسم خودشان را بلد بودند و هیچ‌وقت اسم کامل خودشان را پای برگه‌ها و اسناد دولتی قرار نمی‌دادند درنتیجه هر وقت نوبت افشاگری می‌رسد ناچارند به همین اسامی مخفف اکتفا کنند. شاید اگر امثال مائده هژبری‌ها هم از اسم مخفف استفاده کنند وضعیتشان همین‌طوری شود.

2. به تحقیق ثابت‌شده هر وقت خبرهایی در مورد فساد و دزدی و اختلاس و بخوربخور در سطح جامعه منتشر می‌شود، مسئولان عزیز و دلسوز یک مسابقه راه می‌اندازند با موضوع ببینیم چه کسی می‌تواند یک کار مسخره‌تری انجام بدهد که اعصاب مردم به هوا برود!

الف: مانتوی جلوباز ممنوع!

ب: لباس آستین‌کوتاه برای راننده تاکسی‌ها ممنوع!

ج: خوردن قهوه به‌صورت داغ ممنوع

ح: تعریف کردن از رئیس‌جمهور کرواسی در رسانه‌ها ممنوع. یک‌وقت مردم پررو می‌شوند رئیس‌جمهور ساده‌زیست می‌خواهند. جای قبلی هنوز درد می‌کند!

ج: طرفداری هم‌زمان از منچستریونایتد و بارسلونا یا منچستر سیتی و رئال مادرید ممنوع. چلسی چون مال برادران روس است مشکلی ندارد.

د: گوش کردن به موسیقی با هدفون‌های وایرلس ممنوع

ر: خوردن آخرین دانه رانی ممنوع

ز: ریخته شدن مربی از سوراخ نان سنگک ممنوع

ک: دو سیب نعنا ممنوع

گ: به دلیل خیانت‌های فرانسه نان فرانسوی ممنوع

ل: تعریف کردن از تیم ملی انگلیس در روزنامه‌ها ممنوع

ژ: تماشای فیلم‌های هالیوودی ممنوع. اکشن خواستید بالیوودی نگاه کنید

ط: پوشیدن جوراب سفید برای آقایان کارمند اجباری

ظ: ساعت کار ادارات از این به بعد می‌شود چهار صبح که مردم نماز صبحشان را هم بخوانند.

همچنین از آحاد ملت و طنزپردازان دعوت می‌شود اگر ممنوعیت‌های جدیدی به ذهن خلاقشان می‌رسد هیئت دولت و نهادهای ذی‌ربط را مطلع کنند. عزیزان سوژه کم آورده‌اند!

نتیجه اخلاقی: بیاییم همه‌مان به این ممنوعیت‌های جدید تن بدهیم شاید خاوری به وطن برگشت!

3. حالا که قطعی شده که فک و فامیل رئیس‌جمهور محترم و عزیز و مردمی هم در صف سبد کالا...ببخشید رد صف دریافت ارز دولتی بوده‌اند و چند میلیون یورو موز دریافت کرده‌اند از حامیان رئیس‌جمهور دعوت می‌کنیم با خریدن موزهای موجود در بازار از فک و فامیل ایشان حمایت کنند. مخصوصاً اینکه فک و فامیل ایشان اعلام هم کرده‌اند از وقتی ایشان رئیس‌جمهور شده کاسبی خوابیده! بیایید دسته‌جمعی برای چند ماه فقط موز و شیرموز و دسر موز مصرف کنیم که امید به زندگی نزد خانواده و فک و فامیل ایشان هم افزایش پیدا کند. هر رأی‌دهنده یک موز!