به گزارش پارس نیوز، 

 

نشست خبری شهرام شکوهی به مناسبت برگزاری تازه‌ترین کنسرت این خواننده در مردادماه 30 تیر 97 در سالن مجموعه فرهنگی سرنا برگزار شد.

شهرام شکوهی خواننده موسیقی پاپ، مهرداد منافی مدیرعامل موسسه ندای رعنا هنر و تهیه کننده این خواننده و سپهر بیگلری مشاور هنری و کارگردان کنسرت شکوهی به پرسش‌های خبرنگاران در خصوص فعالیت‌های اخیر این خواننده پاسخ گفتند.

شهرام شکوهی در آغاز برنامه با اشاره به غیبت طولانی خود از عرصه موسیقی کشور آن را به برخی مشکلات شخصی و عارضه قلبی خود مرتبط دانست و گفت: در عوض با آهنگ‌های خوبی که آماده کرده‌ایم به عرصه موسیقی بر می‌گردم.

مهرداد منافی تهیه کننده شهرام شکوهی در خصوص لغو کنسرت تیرماه و جایگزینی آن با کنسرت 25 مردادماه که همراه با تغییر مکان برگزاری کنسرت بوده است گفت: در تاریخ 20 تیرماه بلیت‌های دو سانس کنسرت را به‌طور کامل فروخته بودیم که مشکل قلبی آقای شکوهی اتفاق افتاد و به دلیل دستور پزشک معالج ایشان برای استراحت مطلق یک ماه این کنسرت به 25 مرداد ماه منتقل شد اما چون سالن میلاد نمایشگاه برای آن تاریخ جا نداشت به سراغ سالن وزارت کشور رفتیم.

شکوهی درباره کارهای جدیدی که در کنسرت 25 مردادماه ارائه خواهد کرد گفت: 4 آهنگ جدید با اسامی «دلبر طناز»، «آخرین نگاه»، «سختش نکن» و آهنگ جدیدی که به‌زودی منتشر خواهد شد برای کنسرت 25 مرداد ماه به سبد آهنگ‌های ما اضافه می‌شود که همگی این قطعات جدید همراه با ویدئو کلیپ خواهند بود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی جامعه در طی ماه‌های اخیر گفت: برای بسیاری از مردم ما رفتن به کنسرتی با بلیت حدود 200 هزار تومان دیگر امکان‌پذیر نیست و اکثر خانواده‌ها مجبورند وقتشان را به نحو دیگری بگذرانند. این از چند جهت آسیب زننده است؛ اولا مردم از لذت حضور در کنسرت موسیقی محروم می‌شوند، از طرف دیگر چرخه اقتصادی که تعدادی از دست‌اندرکاران موسیقی از طریق آن گذران زندگی می‌کنند از حرکت باز می‌ایستد و نهایتاً به موسیقی ضربه وارد می‌شود. واکنش اهالی موسیقی در برابر این معضل معیشتی متفاوت بود و عده‌ای از آنها ترجیح دادند با برگزار نکردن کنسرت در مقابل آن جبهه بگیرند. ما درباره عکس‌العمل‌های هنرمندان اظهارنظر نمی‌کنیم اما قرار نداریم کنار بکشیم و کنسرت برگزار نکنیم. به‌جای آن قصد داریم از سود خودمان بگذریم و کنسرت را با بلیت ارزان‌تر برگزار کنیم.

این خواننده موسیقی پاپ ایران در ادامه اظهار کرد: زمانی قیمت بلیت کنسرت‌های یک هنرمند برای او جنبه فخرفروشی داشت و افراد با برگزاری کنسرتی با بلیت گران‌تر فخرفروشی می‌کردند ولی من ترجیح می‌دهم به‌جای «گران‌ترین خواننده ایران» بودن ارزان‌ترین خواننده باشم اما در عوض یک خانواده 4 نفری بتواند با مبلغ حدود 200 هزار تومان به تماشای کنسرت من بیاید.

وی درباره تغییر قیمت کنسرت 25 مردادماه خود گفت: بسیاری از همکاران و برنامه گذاران مخالف این کار بودند و آن را نوعی خودزنی قلمداد می‌کردند ولی من بر تصمیم خود استوار ماندم و خواستم این کار اتفاق بیفتد. من از دستمزد خودم گذشتم و تهیه کننده من هم از سود خود صرف‌نظر کرد فقط قیمت صندلی سالن و عوامل صحنه برای تعیین قیمت بلیت اضافه شد و در حال حاضر قیمت بلیت‌های این کنسرت به‌طور میانگین 50 هزار تومان است. قیمت صندلی‌ها بیش از 70 هزار تومان نیست و بخش اعظم سالن صندلی‌های با بلیت‌های زیر 50 هزار تومانی هستند.

شکوهی در بخش دیگری از سخنان خود پیشنهاد کرد: سالن‌های بزرگ کشور فضای خود را به‌رایگان در اختیار گروه‌های موسیقی قرار دهند تا کنسرت‌های رایگان یا خیلی ارزان برای مردم برگزار شود.

وی افزود: اگر سالن‌هایی مثل وزارت کشور یا برج میلاد و یا نمایشگاه بین المللی حاضر باشند سالن خود را رایگان در اختیار ما بگذارند ما با کمترین قیمت کنسرت برگزار خواهیم کرد.

این خواننده از سایر موزیسین‌ها و خواننده‌ها دعوت کرد در این حرکت به او بپیوندند و با برگزاری کنسرت‌های مشترک ارزان قیمت امکان لذت بردن از کنسرت موسیقی را برای اقشار کم درآمد فراهم کنند.

منافی درباره برنامه‌های آتی این خواننده گفت: بعد از کنسرت تهران تور کنسرت‌های شهرستان‌ها برگزار می‌شود. آقای شکوهی دستمزدی برای هیچ یک از این اجراها نمی‌گیرند و ما هم سودی از کنسرت برداشت نخواهیم کرد. به تهیه کننده‌های شهرستان‌ها اعلام کردیم که حق ندارند بلیت‌ها را بالاتر از مبلغی مشخص به فروش برسانند حتی اگر مردم ما به این روند علاقه داشته باشند این کار را ادامه خواهند داد و از این بابت منتی بر سر مردم نداریم بلکه می‌خواهیم در کنار صحبت کردن کاری هم انجام دهیم.

شکوهی در تکمیل صحبت‌های منافی گفت: بسیاری از هنرمندان موفق عرصه موسیقی از قشر مرفه جامعه نیستند و واژه «نداشتن» برای ما عجیب نیست. من نه حرص پول دارم نه جویای نام هستم ولی دوست دارم راهی پیدا کنم تا اندکی شادی و نشاط به مردم خود هدیه کنم. واقعیت این است که دنیای موسیقی خصوصاً در مباحث مالی اصلا محیط جذابی نیست.

شکوهی در ادامه این سخنان گفت: احساس می‌کنم موسیقی ما از مسیر درستش خارج شده؛ چه در شهر، چه ملودی، چه آوازخوانی و چه اجرای زنده دچار ضعف شده‌ایم. من ترجیح می‌دهم موزیسین یا خواننده نباشم تا این که بخواهم صدای ضبط شده در کنسرت پخش کنم.سلامتی من به خاطر موسیقی و استرس‌های آن بود که به خطر افتاد.

سپهر بیگلری کارگردان و مشاور هنری برنامه‌های شکوهی درباره کنسرت مردادماه این خواننده گفت: از تاریخ 19 اسفند 91 که آقای شکوهی رسماً به روی صحنه رفتند تا امروز همه اعضای گروه پیر شدند چون فشار وارد بر آن‌ها خصوصاً فشارهای حاشیه‌ای بسیار بالاست.

منافی در ادامه همین سخنان گفت: در حوزه موسیقی تهیه کننده‌ها، خواننده و آهنگسازها پشتیبان یکدیگر نیستند. هوای یکدیگر را نداریم چون اگر داشتیم کنسرت‌ها لغو نمی‌شد و باکیفیت‌تر برگزار می‌شد.

این تهیه کننده موسیقی ادامه داد: شهرام شکوهی به صدا و سیما ممنوع‌الورود ‌است. حتی وقتی به برنامه‌هایی مثل دورهمی و خندوانه دعوت می‌شوند اجازه حضور در این برنامه‌ها را ندارند. همین صدا و سیما قانون کپی رایت را رعایت نمی‌کند و همه کارها را هر زمان که بخواهد پخش می‌کند.

وی افزود: سالن‌های اجرای کنسرت هم امکانات مناسبی به هنرمندان نمی‌دهند؛ از صندلی نامناسب گرفته تا نور و صدای بی‌کیفیت همگی باعث افت کیفیت کار می‌شوند و ما در میان همه این فشارها سعی می‌کنیم کار خوبی بسازیم و به مردم ارائه دهیم تا با گوش دادن به موسیقی یا گذراندن ساعاتی در یک کنسرت خوب از زندگی لذت ببرند.