به گزارش پارس نیوز، 

فاز اول این برنامه مشترک با حضور پروفسور وینده و سمانه خسروی (دستیار وی) در دانشگاه هنر در اردیبهشت ۱۳۹۶ اجرا شد. فاز دوم، عزیمت استادان دانشگاه هنر (دکتر ندا امیر علایی، فرهاد سلیمانی، کتایون قدس ­راد و دکتر محمد خدادادی مترجم­ زاده) به دانشگاه دورتموند در تیر ماه ۱۳۹۶ بود. فاز سوم این برنامه، ورود دانشجویان آلمانی به دانشگاه هنر در اردیبهشت سال ۱۳۹۷ و کار بر روی پروژه عکاسی با موضوع شهر تهران بود و در فاز چهارم، استادان و دانشجویان دانشگاه هنر در دورتموند حضور یافتند و کارگاه‌های عکاسی با موضوع شهر دورتموند برگزار کردند.

بنابراین گزارش، چاپ کتاب عکس شامل عکس‌های دو پروژه­ تهران و دورتموند به عنوان ماحصل این برنامه مشترک، در مهر ماه سال ۱۳۹۷ به چاپ خواهد رسید. همچنین در صورت تمایل طرفین در اجرای تفاهم­‌نامه سه ساله، این برنامه ادامه­ خواهد یافت.

دکتر محمد خدادادی مترجم‌زاده مدیر گروه رشته عکاسی دانشکده هنرهای تجسمی دانشگاه هنر دانشگاه هنر درباره برگزاری فاز چهارم کارگاه مشترک عکاسی دانشجویان دانشگاه هنر و دانشگاه دورتموند، در آلمان گفت: این سفر در واقع فاز چهارم اجرایی بود از مجموعه قرارداد و تفاهم‌نامه سه‌ساله بین دانشگاه علوم کاربردی و هنرهای دورتموند و دانشگاه هنر که شهریور سال گذشته بین روسای هردو دانشگاه امضاء شد (طرف مسؤول اجرایی ایرانی بنده و مسول اجرایی آلمانی پروفسور وینده) و طراح این برنامه مشترک نیز پروفسور وینده هستند.

وی افزود: این فاز چهارم در واقع با مسافرت ۱۲ دانشجو به همراه چهار استاد از دانشگاه هنر به شهر دورتموند آلمان در قالب برگزاری کارگاه مشترک عکاسی دورتموند و دانشگاه هنر در روز ۱۶ تیر ماه با محوریت دو شهر تهران و دورتموند آغاز و روز ۲۰ تیر ماه خاتمه یافت که بخش تهران آن در اردیبهشت در شهر تهران با حضور دانشجویان و اساتید آلمانی در ایران انجام پدیرفت و در این فاز با حضور دانشجویان و اساتید ایرانی در دورتموند آلمان با موضوع شهر دورتموند، برگزار شد البته یک عنوان کلی‌تر وجود دارد که اینها تحت عنوان گفتمان عالی جهان اسلام از نوع گفتمان آموزش عالی یا آکادمیگ هست که توسط بنیاد  dad در آلمان حمایت مالی می‌شود و در پروژه‌ها حمایت مالی هم از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، البته دانشگاه هنر در حد توان و اعتبار خود در این مسیر هزینه کرده است که ماحصل مشترک این همکاری‌ها را ان‌شاءالله به زودی بهره‌برداری خواهیم کرد.

انتهای پیام/