به گزارش پارس نیوز، 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین مومنی در سخنانی که در یکی از مجالس مذهبی شهر اصفهان ایراد شد، با اشاره به توهین محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده سینمای ایران به ساحت روضه و روضه‌خوانی گفت: ما هرچه داریم از روضه است. این کلام امام رضا (ع) است که کربلا غم و غصه را تا ابد برای ما به ارث گذاشته است و اگر می‌خواهی گریه کنی، برای امام حسین (ع) گریه کن. تو منبر چه کسی رفتی که گمان می‌کنم اصلا نرفتی.

وی افزود: روضه مملکت ما را نگه داشته است. به این کارگردان گفتند که فیلمت کمدی است و تا زمانی که اربعین ابی عبدالله تمام نشود به تو اجازه اکران نمی‌دهیم، این آقا لجش در آمده. اگر پدر و مادرت بمیرد تا سالشان مشکی می‌پوشی، محاسن‌ات را تا چله نمی‌زنی! بله باید حرمت نگه داشت.

این منبری کشورمان با بیان اینکه «افتخار می‌کنم روضه‌خوان هستم» اظهار داشت: یا باید درست حسابی عذرخواهی کند یا باید دندان این آدم را شکست. اگر توی این مملکت کسی نیست تو دهن این آقا بزند ما اهل بیتی‌ها نمرده‌ایم.

این استاد حوزه گفت: بنده با تبعیت از استادم به حوزه آمدم که روضه‌خوان شوم. بعد به این روضه و این جایگاه توهین شود؟ بیست و چند سال است که در سطوح عالی و خارج حوزه تدریس می‌کنم، ولی آن را برای خودم افتخار ندانستم.

وی افزود: در زندگی‌ام به دو چیز افتخار کردم؛ یکی اینکه روضه‌خوان اباعبدالله (ع) هستم و دیگر اینکه جاروکش حرم حضرت معصومه (س) و خادم این بی‌بی هستم.

حجت‌الاسلام مومنی خطاب به فرحبخش ادامه داد: اگر تو مرید امامی و از امام داری مایه می‌گذاری برو «صحیفه نور» را بخوان یا حداقل بیا پیش اهل بیت (ع) زانو بزن تا برایت بگویند. بنیانگذار این نظام مقدس گفته‌ است: ما هر چه داریم از محرم و صفر داریم. امام رضا می‌فرماید: وقتی محرم می‌آمد، کسی پدر من را خندان نمی‌دید. یا محضر امام صادق زمانی که نام اباعبدالله (ع) را می‌بردند، اشکشان جاری می‌شد.

این خطیب مذهبی ابراز داشت: دلم به درد آمده. چرا کسی نیست توی دهن این افراد بزند. حالا در سینما مرید داری یا جای دیگر، آیا باید درباره همه چیز این مملکت اظهار نظر کنی؟

یادآور می‌شود محمدحسین فرحبخش، تهیه‌کننده آثاری چون «آس و پاس» و «خالتور» در اظهارنظری که پنجشنبه گذشته در قبال عدم اکران فیلم جدیدش در سینماهای شهرداری منتشر شد، روضه‌خوانی را حقه‌بازی و تحجر دانسته بود. این اظهارات او موجب شد تا موج وسیعی علیه او در فضای مجازی و رسانه‌ها شکل بگیرد؛ به گونه‌ای که او با تهیه یک ویدیو، درباره نظرات و عقاید خود توضیح داد؛ در عین حال، در بخش‌هایی از این ویدیو بر موضع قبلی‌اش پافشاری کرد.

این تهیه‌کننده پیش‌تر سیدعلی احمدی، مدیرعامل موسسه تصویر شهر که اکران فیلم‌ها در سینماهای شهرداری با موافقتش ممکن است را کوچک‌تر از آن دانسته بود که بنشیند و با او حرف بزند. این موضع تکبرآمیز فرحبخش نیز که احمدی را همسن و سال پسرش دانسته بود، بازتاب‌های منفی فراوانی را برانگیخت.