به گزارش پارس نیوز، 

سیده فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه می‌توان با استفاده از ظرفیت بوم‌گردی کشور صنعت گردشگری را توسعه داد، گفت: در حال حاضر در بسیاری از استان‌های کشور زیرساخت‌های لازم برای رونق بوم گردی در حال آماده شدن است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بوم‌گردی جاذبه‌ای منحصر به فرد است، افزود: در استان هرمزگان به ویژه در جریزه کیش و قشم بسیاری از بافت‌های قدیمی را به صورت بوم‌گردی استفاده می‌کنند و این مکان‌ها مورد استقبال گردشگران خارجی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: قطعا گردشگری که به کشور ما سفر می‌کند به دنبال اقامت در هتل‌های لوکس نیست بلکه به دنبال تجربه زندگی در مکان‌های بکر است گردشگران به دنبال شناخت و آشنا شدن با آداب و رسوم، غذاهای محلی و رنگارنگ ایران هستند؛ تنوع در اقوام می‌تواند باعث رونق گردشگری شود.

ذوالقدر بیان کرد: ظرفیت ایران در بوم‌گردی بسیار است؛ سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی باید با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت روستاییان را برای تجهیز خانه های خود برای حضور گردشگران تشویق کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه با حداقل سرمایه‌گذاری در بوم‌گردی می‌توان درآمدهای بسیاری در این حوزه به دست آورد، خاطرنشان کرد: اگرچه گردشگر به دنبال زندگی روستایی، ساده و بکر بودن است اما باید به این نکته نیز توجه شود که امکانات و تجهیزات اولیه و اساسی برای گردشگران در بوم‌گردی‌های ایجاد شود در غیر این صورت نمی‌توان از این جاذبه به درستی استفاده کرد./

پایان پیام