به گزارش پارس به نقل از تسنیم، معاون گردشگری با همراهی تعدادی از مدیران دفاتر مسافرتی، تورگردانان و فعالین بخش خصوصی گردشگری و به منظور شناسایی و ارزیابی، ارتقاء همکاری‌های گردشگری دو کشور، چهارشنبه 23 دی ماه به روسیه سفر می‌کند.

در این رابطه مرتضی رحمانی موحد با اشاره به اینکه، روسیه یکی از کشورهای هدف گردشگری برای ایران است، اظهار داشت: مردم روسیه ایران را می‌شناسند و علاقه‌مند سفر به کشور ما هستند و با توجه به اینکه روسیه دارای آب و هوای سرد است، مردم این کشور سفر به مناطقی که اقلیم معتدل و گرم دارند را ترجیح می‌دهند.

وی با بیان اینکه ایران ظرفیت‌های لازم برای رفع نیازهای گردشگران روسی را دارد، اضافه کرد: مسلمانان بسیاری در روسیه زندگی می‌کنند که خواهان سفر به ایران و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، تاریخی و زیارتی کشورمان هستند.

معاون گردشگری ادامه داد: با توجه به تحولات اخیر در مناسبات کشورمان با سایر کشورها و ایجاد فضای مثبت تعامل، با تعدادی از مدیران دفاتر خدمات مسافرتی، تورگردانان و فعالین بخش خصوصی گردشگری روز چهارشنبه 23 دی ماه به کشور روسیه سفر خواهیم کرد.

به گزارش میراث فرهنگی، رحمانی موحد اضافه کرد: این سفر با هدف بررسی راهکارها و شناسایی ظرفیت‌های موجود به منظور ارتقاء همکاری‌ها در حوزه گردشگری بین دو کشور انجام می‌شود، ارزیابی نیازها، مشکلات و تسهیلات در موضوعات مربوط به گردشگری در سفر به روسیه مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: ارائه تسهیلات در حوزه حمل و نقل در این سفر مورد توجه قرار خواهد گرفت، با توجه به اینکه ایرلاین ماهان به زودی اقدام به راه اندازی پرواز مستقیم به مسکو خواهد کرد، ما در این سفر، ایجاد پرواز مستقیم از مسکو به جزایر کیش و قشم را مورد بحث و تبادل نظر با طرف روسی قرار خواهیم داد.