به گزارش پارس نیوز، 

جبار کوچکی نژاد در خصوص لزوم توجه دولت به اوقات فراغت خانواده‌ها و دانش‌آموزان با توجه به فرا رسیدن تعطیلات تابستانی گفت: متاسفانه دولت برای حوزه گردشگری برنامه خاصی ندارد و غالبا خانواده‌ها برای گذران اوقات فراغت، خود برنامه‌ریزی می‌کنند.

نماینده مردم رشت مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از مهترین وظایفی که دولت بر عهده دارد، حوزه گردشگری است ولی متاسفانه این حوزه در دولت کنار گذاشته شده است، زیرا در این مدت از جانب دولت اقدامی عملی در جهت تسهیل مسافرت برای خانواده‌‌ها صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: باتوجه به گرانی‌های اخیر و هزینه‌های بالای مسافرت برای خانواده‌ها، بیشترین صدمه را حوزه گردشگری متحمل می‌شود؛ زیرا خانواده‌ها تمایلی برای رفتن برای مسافرت ندارند و از جهت دیگر هزینه‌های سنگین، آنها را از رفتن به مسافرت منصرف می‌کند.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: کشور ما دارای مناطق بسیار زیبا و بکر است؛ از دریا و جنگل‌های شمال گرفته تا بیابان‌های مرکزی و سواحل و جزیره‌های جنوب کشور، همگی ظرفیت بالایی برای پذیرش گردشگر داخلی و خارجی دارد، ولی متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی دولت برای بهبودی شرایط و زیرساخت‌های سفر در کشور و هم‌چنین بالا بودن هزینه‌های مسافرت در کشور اقبال کمی از طرف خانواده‌ها نسبت به سفر وجود دارد.

رئیس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری در مجلس شورای اسلامی در خاتمه خاطر نشان کرد: دولت و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید برای بهبود زیرساخت‌ها و هم‌چنین کاهش هزینه‌های سفر تدابیری جدی اتخاذ کنند؛ زیرا توجه به حوزه گردشگری داخلی می‌تواند باعث پویایی جامعه و از جهتی دیگر ایجاد اشتغال و کسب درآمد برای دولت شود. /

پایان پیام