به گزارش پارس نیوز، 

عباس صالحی وزیر ارشاد، در خصوص حضور ریچارد کلایدرمن موسیقیدان فرانسوی و برگزاری کنسرت در ایران گفت: آنچه ما در دفتر موسیقی ارشاد بر آن تاکید کرده‌ایم، پیگیری صلاحیت حرفه‌ای افراد و بحث‌های محتوایی است و شورای موسیقی این موضوعات را پیگیری می‌کند.

وی افزود: وزارت ارشاد اطلاعات کافی درباره هنرمندانی که از خارج کشور می‌آیند، ندارد و درباره آن‌ها استعلام می‌کند و بر اساس همان عمل می‌کند. در مورد این آهنگساز هم تا آنجا که می‌دانم به کشور‌های مختلف سفر داشته؛ از جمله اینکه به سرزمین‌های اشغالی هم رفته است.

وزیر ارشاد در پایان تصریح کرد: موضوعات محتوایی و اجرا‌های مناسب از خواننده‌هایی که از خارج دعوت می‌شوند، مورد بررسی شورای موسیقی قرار می‌گیرد و و سعی شده از کسانی دعوت کنیم که در راستای ارائه موسیقی فاخر قدم بر می‌دارند.

صالحی همچنین در جمع خبرنگاران درباره گرانی کاغذ گفت: میزان تولید کاغذ در داخل با میزان مصرف، فاصله زیادی دارد. تولید کاغذ داخلی در مقایسه با نیاز مصرف کننده بسیار پایین است و بخش بسیاری از کاغذ کشور وارداتی است. همین امر موجب افزایش قیمت کاغذ می‌شود.

وی افزود: در یک سال گذشته قیمت کاغذ در فضای جهانی بالا رفته و روی نرخ قیمت داخلی هم تأثیر داشته است. تغییرات نرخ ارز از 3200 تومان به 4200 از عوامل دیگر گرانی کاغذ محسوب می‌شود. البته کارگروه کاغذ در وزارت صنعت با همکاری وزارت ارشاد، تلاش‌هایی کردند که کاغذ در فهرست کالای اساسی بماند و در بازار کاغذ هم خوشبختانه کمبود کاغذ وجود ندارد.

صالحی تصریح کرد: بحث‌هایی در مورد مقابله با احتکار کاغذ هم صورت گرفته است؛ پاره‌ای از این اتفاقات در فضای توزیع کاغذ مطرح است و بخشی از آن به واردکنندگان مربوط می‌شود. به هر حال نواقصی در کارت‌های بازرگانی وجود داشت و امروز در هیئت دولت مصوبه‌ای برای اصلاح کارت‌های بازرگانی تصویب شد که می‌تواند از اختلالات این چنینی جلوگیری کند.