به گزارش پارس نیوز، 

پژهام اخواص نوازنده سازهای کوبه ای روزهای سی ام و سی و یکم تیر ماه سال جاری در فستیوال جهانی سازهای کوبه ای سان فرانسیسکو  به اجرای برنامه می پردازد. این فستیوال یکی از معتبرترین گردهم‌آیی‌های نوازندگان و جمعی از استادان سازهای کوبه‌ای از سراسر دنیاست. 

اخواص که تاکنون در فستیوال ها و رویدادهای خارجی حضور داشته است، در این فستیوال با سازهای تمبک و دف به اجرای برنامه می پردازد.

این هنرمند که فراگیری ساز تمبک را از پنج سالگی نزد استاد ناصر فرهنگ فر آغاز کرده علاوه بر تمبک در نواختن سازهایی چون سازهای سه‌تار، عود، تنبور و سازهای کوبه ای دیگری چون دف، طبلا، دوایر کوکی نیز مهارت دارد.

اخواص طی سال های گذشته علاوه بر همکاری با هنرمندان مطرحی چون شهرام ناظری، حسین علیزاده، علی اکبر مرادی، ذاکرحسین، سلواگانش نوازنده کانجیرا، حافظ مدیرزاده، یویوما نوازنده ویولنسل در رویدادها، تورها و فستیوال های مختلفی در کشورهای مراکش و فرانسه به اجرای برنامه پرداخته است.

پژهام اخواص آثار صوتی متعددی با بزرگان موسیقی در پروندهٔ هنری خویش ثبت کرده که آخرین اثر وی  به نام «آنگاه» با همراهی سازهای کمانچه، تمبک و سازهای کوبه‌ای به هنرمندی امامیار حسن‌اف جزو سه آثار برتر صوتی در سال ۲۰۱۸ مجموعه ‌Transglobal World Music Chart و همچنین یکی از پرمخاطب ترین آثار مجموعه Mundofonias Radio‌ معرفی شد. این هنرمند همچنین از سال ۲۰۱۴ تا سال ۲۰۱۸ مسئولیت مدیریت بخش اجرایی موسیقی ایران را در مجموعه ‌ San Francisco World Music Festival به عهده داشت.

انتهای پیام/