به گزارش پارس نیوز، 

سرعت انتشار اخبار به حدی بالا بوده که اکنون همه ما ایرانی ها و احتمالا بخش قابل توجهی از غیر ایرانیان از ماجرای کارلوس پویول افسانه ای بی خبر نیستند، همانطور که می دانید کارلوس پویول مهمان ویژه برنامه عادل فردوسی پور به مناسبت جام جهانی فوتبال بوده، او دومین مهمان پس از ساموئل اتوئو بوده که قرار بود روی انتن صدا و سیما برود تا شگفتی دیگر به همت فردوسی پور رقم بخورد، عادل از قبل خبر حضور یک مهمان کاملا ویزه را داده بود.

پویول به ایران آمد اما روی انتن نرفت، درست دقیقه نود و زمانی که همه منتظر دیدن و شنیدن حرف های این مدافع با اخلاق بودند صدا و سیما مانع از حضور او در برنامه شد.

پویول یکی از بازیکنان اسطوره ای ، با اخلاق و متعصب اسپانیایی بود، همه فوتبال دوستان لحظات زیبایی را از او به خاطر دارند که درسی از منش، اخلاق و تعصب بوده اما اکنون این چهره ورزشی خوش اخلاق اسیر بداخلاقی های عده ای گشت که همچنان بهانه قابل قبولی برای این کار ارائه ندادند.

گفتند هزینه بالا در این شرایط اقتصادی موجب شد تا نگذاریم پویول روی انتن برود، البته قبل تر از ان ماجرای موهای بلند پویول از زبان خودش مطرح شد اما هر دو این دلایل گل به خودی است که صدا و سیما خودش به خودش زد و بازهم مردم را به خود بی اعتماد کرد .

اگر موهای بلند پویول بهانه بوذ که ولقعا باید به حال چنین استراتژی در صدا و سیما گریه کرد که البته چنین چیزی کمی غیر منظقی است چرا که ظواهری این چنینی روی انتن زیاد دیدیم حتی چهره های مذهبی همچون آغاسی که شعر خوانی مذهبی می کنند.

اگر بهانه هزینه بالا بوده که باز هم بحث در آن بسیار است، اولا که صدا و سیما بدون شک از قبل در جریا قرار گرفت چراکه فیلتر های این سازمان به گونه ای ناظر اتفاقات است که مهمان خارجی همینطور بی مقدمه در برنامه حاضر نشود، از طرفی دیگر قبل از پویول اتوئو در برنامه حاضر شد چرا انجا سازمان وارد نشد؟ حتی قبل تر فیگو هم در چنین برنامه ای حضور داشت. اصلا مگر صدا و سیما این هزینه را متقبل می شود ؟ اسپانسر ها هزینه را پرداخت می کنند که بدون شک چند برابر آن را در می آورند.

نکته دوم این است که مگر صدا و سیما خودش کم هزینه می کند ؟ ان هم از جیب بیت المال، آیا این سازمان عریض و طویل در مقابل هزینه هنگفتی که برای تولید برنامه هایش می کند بازده مطلوبی کسب می کند؟ معلوم است که خیر.

اصلا می گوییم حرف شما درست و چنین هزینه هایی نادرست است، آیا پسندیده بود که یک چهره محبوب جهانی به ایران بیاید و درست زمانی که باید در برنامه حاضر شود مانع آن شوید ؟ نمی شد چنین موضوعی را در وقت دیگر رسیدگی کنید تا آبروریزی بین المللی برای کشور رقم نخورد؟

هرچه فکر می کنیم میبینیم نه به همین سادگی نمی شود، شاید مدیر جوان شبکه سه تلاش کرد تا جلوی فردوسی پور خودی نشان دهد و به او بفهماند رئیس کیست، اما این شاخ شکنی چه اعتباری برای ما کسب کرد؟