به گزارش پارس نیوز، 

 دلاور بزرگ نیا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در حاشیه نخستین نشست خبری خود درباره مانور زلزله برای موزه‌های تهران اظهار داشت: جدا از مانور در موزه‌ها که آن را پیگیری خواهیم کرد ما معتقدیم باید برای حوادث تهران؛ موزه‌های پایتخت به مخزن امن نیاز دارد که این مسئله را به استاندار نیز منتقل کردیم.

وی درباره ایجاد یک شعبه قضایی برای پرونده‌های میراث فرهنگی در تهران اظهار داشت: هم اکنون نتیجه دقیقی در این زمینه ندارم ولی چند روز قبل معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی با آقای اژه‌ای سخنگوی قوه قضاییه دیداری داشتند ولی عزم سازمان میراث فرهنگی این است که شعبه‌های قضایی در همه استانها در حوزه میراث فرهنگی ایجاد شود که برای حوزه فعالیتی ما صحبت ایجاد شعبه قضایی مستقل در تهران است ولی جزئیات بیشتر را بعد از بررسی نهایی اعلام می‌کنم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان تهران درباره شورای فنی عنوان کرد: این شورا یک شورای مشورتی است و دیگر قرار نیست همه پرونده‌ها در آن بررسی شود وی به مشورت بزرگان این شورا استفاده کنیم، استان تهران از چهره‌های مهمی در این حوزه استفاده می‌کند.

بزرگ‌نیا به ابعاد شفافیت‌ها در حوزه میراثی پرداخت و گفت: هم اکنون در 40 کشور دنیا پروژه‌ها به صورتی پیش می‌رود که همه اطلاعات بدون پنهان بودن اطلاعات همه توضیحات و کارفرماهای آن بر روی سایت قرار دارد و دنیا به سمت شیشه‌ای شدن اطلاعات پیش می‌رود و در این کشورها حتی اطلاعات تا 100 صفحه به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی همچنین از جبران نیروهای متخصص در حوزه میراثی با استفاده از مشاورهای بخش خصوصی خبر داد و گفت: همچنین در زمینه پرونده‌های مهم میراث تهران اجازه گرفتن وکلای حاذق صورت پذیرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران با اشاره به اینکه نمی‌توانیم برای حفظ چند آژانس؛ موقعیت استارت‌آپ‌ها را نادیده و یا محدود کنیم، درباره برنامه‌ تهرانگردی‌های شهرداری نیز تصریح کرد: طی جلساتی که با متولیان این کار داشتیم این بود که به جای برنامه‌های کوچک، کوتاه و مقطعی، به سمت کار گردشگری تخصصی پیش رفتیم که یکی از دستاوردهای آن طرح دهه شصتی‌ها بود.