به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از اهرام آنلاین، پس از رای‌گیری در مقر اصلی ایکوم در پاریس سرانجام شهر اسکندریه مصر با 67 رای در رقابت با پراگ (جمهوری چک) با 52 رای و اسلو (نروژ) با 11 رای میزبان مجمع عمومی ایکوم در سال 2022 انتخاب شد.

اسکندریه اولین شهر آفریقایی و عرب‌زبان است که تاکنون به عنوان محل برگزای مجمع عمومی شورای بین‌المللی موزه‌ها (ایکوم) برگزیده شده است. این مجمع بزرگترین رویداد مرتبط با موزه‌ها در جهان است و بیش از چهارهزار متخصص و کمپانی گردشگری در این رویداد فرهنگی حضور خواهند یافت.

بیست‌وچهارمین مجمع عمومی ایکوم در سال 2016 میلادی در شهر میلان ایتالیا برگزار شد و دوره بیست‌وپنجم آن نیز قرار است از تاریخ اول تا هفتم سپتامبر سال آینده میلادی در توکیو پایتخت ژاپن برگزار شود.

ایکوم نماد جهانی موزه و موزه‌داری است که بعد از جنگ جهانی دوم و تقریبا همزمان با تشکیل یونسکو ایجاد شد. مرکز آن نیز در پاریس است و امروزه بیش از 120 کشور جهان دارای کمیته‌های ملی ایکوم هستند.

هر سه سال یک بار مجمع عمومی ایکوم در یکی از کشورهای عضو برگزار می‌شود و روز جهانی این نهاد زیر نظر یونسکو هر سال 18 می با تعیین یک شعار مفهومی جشن گرفته می‌شود.