به گزارش پارس نیوز، 

حمید استیلی به عنوان تماشاگر ویژه بازی ایران – مراکش راهی ورزشگاه سن‌پترزبورگ شد و جالب اینکه زننده گل قرن در جام‌جهانی 1998 به نوعی رکورد عکس‌های سلفی را زد.
استیلی که با دخترش به روسیه رفته در گفت‌وگوی اختصاصی با «گل» به مسایل فنی بازی ایران – مراکش پرداخت و حتی از انتشار عکس‌هایش با اندی صحبت کرد.
یک برد شیرین و البته خیلی سخت را مقابل مراکش داشتیم.
بازی خوبی بود و من معتقدم که بچه‌های تیم‌ملی با تمام قدرت و توان بازی کردند. در ابتدا ما یک مقدار تحت تاثیر حریف بودیم و البته بچه‌ها حق داشتند که محتاط‌تر بازی کنند. البته در همان نیمه اول ما چند فرصت خوب داشتیم که حتی می‌توانستیم به گل برسیم. به هر حال هرچه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم بچه‌ها بهتر و روان‌تر بازی می‌کردند و من معتقدم که تیم ما در کار دفاعی خوب رفتار کرد و توانست جلوی حملات تیم حریف به خوبی مقابله کند.
ما حتی در نیمه اول و از روی ضدحملات فرصت‌های خوبی داشتیم.
بله... ما فرصت‌هایی داشتیم که توسط سردار و کریم (انصاری‌فرد) به دست آمد و متاسفانه خیلی راحت هم از دست رفت.
نیمه دوم را چطور دیدید؟
ما در نیمه دوم بهتر بازی کردیم و من معتقدم که فشار هواداران روی بازی و تیم حریف باعث شد تا آنها اشتباه کنند. من به عنوان یک آدم فوتبالی و کسی که توی ورزشگاه حضور داشت چنین اعتقادی دارم و می‌گویم فشار هواداران روی تیم مراکش کار دست آنها داد.
پس فضای ورزشگاه را به نفع ایران می‌دیدید؟
بله... هواداران تیم‌ملی از سراسر دنیا خودشان را به ورزشگاه رسانده بودند و بعد از بازی هم چنان خوشحال بودند که باورتان نمی‌شود. این همدلی و این نزدیکی برایم قابل احترام بود و امیدوارم در بازی‌های بعدی هم این اتحاد و عشق را میان مردم خوب کشورم و ایرانی‌ها ببینم.
بعضی‌ها معتقدند امید ابراهیمی، وحید امیری و رامین رضاییان بهتر از بقیه ظاهر شدند.
به نظر من به جز یکی، دو بازیکن بقیه خوب بودند و موفق ظاهر شدند. به عقیده من 8، 9 بازیکن ما خوب بودند و توانستند نمره قبولی بگیرند. امید (ابراهیمی) خیلی خوب بود و با اینکه کمتر توی ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گرفت، توانست عملکرد خیلی خوبی داشته باشد. امید به خوبی توپ‌های پشت فوروارد و هافبک را پوشش می‌داد و البته پاس‌های خیلی خوبی هم می‌داد. وحید امیری هم خیلی دوندگی داشت و با اینکه توی پست خودش نبود توانست خوب ظاهر شود.
در مورد ترکیب تیم‌ملی هم خیلی صحبت می‌شد.
تیم‌ملی 3-3-4 بازی کرد. امید ابراهیمی تنها هافبک دفاعی ما بود و شجاعی و امیری روی دست او بازی می‌کردند.
با توجه به عملکرد خوب ابراهیمی فکر می‌کنید با بازگشت سعید عزت‌اللهی چه اتفاقی می‌افتد؟
چطور؟
قطعا عزت‌اللهی فوق‌العاده است ولی ابراهیمی هم در بازی با مراکش خیلی خوب ظاهر شد.
من هم با شما موافقم... سعید عزت‌اللهی فوق‌العاده است و امید توانست در بازی با مراکش به خوبی جای او را پر کند. من فکر می‌کنم در بازی با مراکش یکسری چیزها مشخص نبود ولی ماجرای بازی با اسپانیا فرق می‌کند.
چطور؟
کی‌روش برای بازی با اسپانیا طرح و برنامه جدیدی خواهد داشت. من فکر می‌کنم کی‌روش به قول خودش همان بازی «موش و گربه» را جلوی اسپانیا راه می‌اندازد. این سیستم و برنامه‌ای است که از پنج، شش سال پیش آن را دیده‌ و تجربه کرده‌ایم.
پس گمان می‌کنید ترکیب و سیستم عوض شود؟
احتمالا سعید (عزت‌اللهی) و امید (ابراهیمی) همزمان در ترکیب قرار می‌گیرند و روی دست هم بازی می‌کنند. قدرت حفظ توپ اسپانیا خیلی بهتر و بیشتر از مراکش است. اسپانیا تیم قوی‌تری است و من فکر می‌کنم اگر اشکان (دژآگه) به این بازی برسد، جلوی سعید و امید بازی کند و اگر هم اشکان نرسد که وحید (امیری) گزینه خیلی خوبی است.
در خط حمله چی؟ سردار فرصت‌های زیادی را از دست داد.
به نظر من در این سطح و در اینجور تورنمنت‌ها نباید چنین فرصت‌هایی را از دست داد. شاید در تمام 90 دقیقه یک فرصت اینچنینی نصیب یک بازیکن شود و همان‌طور که دیدید با اینکه در نیمه دوم تیم‌ملی بهتر بازی کرد، چنین فرصت‌هایی دیگر گیرمان نیامد. بازیکنانی مثل سردار و یا کریم انصاری‌فرد باید نهایت استفاده را از چنین فرصت‌هایی ببرند چون با همین یک فرصت تمام داستان بازی عوض می‌شود. البته این را نباید فراموش کرد که سردار و کریم دوندگی بسیار بالایی داشتند و جدا از کار هجومی، در کار دفاعی هم عالی ظاهر شدند.
شما از حضور ایرانی‌ها در روسیه صحبت کردید و گفتید که چیزهای جالبی در آنجا رقم خورد.
بله... من همچنان این اعتقاد را دارم و می‌گویم اتحاد ایرانی‌ها در روسیه توانست نقش مهمی در حمایت از تیم‌ملی و جو ورزشگاه داشته باشد. من از تمام ایرانی‌هایی که به روسیه آمده‌اند، به خاطر حمایت از تیم‌ملی تشکر می‌کنم. فراموش نکنید که آنها برای حمایت از تیم‌ملی و کشورشان هم هزینه کرده‌اند، هم وقت گذاشته‌اند و هم از کار و زندگی‌شان گذشته‌اند.
حتما خبر دارید که عکس‌هایی از شما منتشر شده!
وقتی عکس می‌گیرم، می‌دانم منتشر می‌شود و حتما مشکلی نبوده که عکس گرفته‌ام. من در ایران زندگی می‌کنم و به عنوان حمید استیلی مراقب خیلی چیزها هستم.
عکس‌های‌تان با اندی (خواننده) در فضای مجازی منتشر شد.
خودم هم دیدم... اتفاق جالب این است که ما حتی در یک هتل هستیم و این را خودمان انتخاب نکرده‌ایم و خیلی تصادفی بوده (خنده) وقتی چنین اتفاقی افتاده و از ما توی یک خودروی «ون» عکس گرفته‌اند باید چکار کنم؟! این ماشینی بوده که هتل در اختیار توریست‌هایش گذاشته و همه از آن استفاده می‌کنند. البته بحث من چیز دیگری است... من دنبال توجیه نیستم... من اندی را از کانادا و انجام یک بازی فوتبال می‌شناسم. اتفاقا او به شدت فوتبالی است و زندگی سالمی دارد. حتی فوتبال بازی می‌کند و دلش به عشق ایران می‌تپد. من فکر می‌کنم همه ایرانی‌ها همین عرق و تعصب را به کشورشان دارند و چه خوب است که با توجه به اینکه چنین فرصت‌هایی به وجود می‌آید، بتوانیم در مورد کشورمان با هم صحبت کنیم. اتفاقا ما در مورد ایران با هم صحبت کردیم... مسلما من در مورد امنیت ایران و جاذبه‌های کشورمان صحبت کردم و اندی هم از عشقش به ایران و علاقه‌اش برای بازگشت گفت. وقتی کسی رفتاری علیه کشورش نداشته و تا این حد ایران را دوست دارد، باید چه کرد؟! همین چند روز پیش دیدم بعضی از مسوولان هم در این مورد صحبت کرده‌اند و حتی صحبت‌های مثبتی انجام داده‌اند. برای همه ما مصالح، آرامش و حفظ قوانین کشورمان در اولویت است وامیدوارم روزی برسد که همه ایرانی‌های عاشق ایران بتوانند زیر آسمان کشورمان زندگی کنند و مثل همین بازی‌های جام‌جهانی، یکپارچه و یکدل از کشورمان حمایت کنند.

 

 

Image result for ‫استيلي: اما همه در مورد عكس من و اندي جام جهاني‬‎

انتهای پیام/