به گزارش پارس نیوز، 

فخرالدین صابری اظهار کرد: در استان از مجموع 350 رشته مصوب صنایع دستی 70 رشته فعال است. البته با توجه به امکانات و زیرساخت‌های استان امکان رساندن ظرفیت رشته‌های فعال صنایع دستی به 200 رشته وجود دارد.

وی با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان توضیح داد: اداره کل میراث فرهنگی استان در حمایت از هنرمندان به موضوع بیمه آنها و ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی به صورت ویژه توجه دارد. بدون شک برای رونق اقتصاد صنایع دستی البرز ایجاد یک بازارچه دائمی صنایع دستی در تمامی شهرهای استان ضروری به نظر می‌رسد.

صابری همچنین افزود: در حال حاضر با همکاری شهرداری و شورای اسلامی مشکین دشت و حمایت‌های فرماندار شهرستان فردیس یک بازارچه دائمی صنایع دستی در شهر مشکین دشت با 37 غرفه فعال دایر شده است. از مجموع 37 غرفه فعال در این بازارچه تعدادی از غرفه‌ها به صورت آموزشگاه صنایع دستی نیز فعالیت دارند.

وی ادامه داد: هدف ما ایجاد بازارچه‌های دائمی صنایع دستی در کلیه شهرهای استان است تا هنرمندان بتوانند در جایی مناسب کالاهای تولید شده را عرضه کنند و مردم هم بدانند که در جای خاصی این‌گونه محصولات با قیمت مناسب و اصالت کافی عرضه می‌شود.

حجت الاسلام صابری اضافه کرد: در البرز هنرمندان رشته‌هایی چون گروه چوب، سنگ، شیشه، بافت‌های سنتی، چرم و ... حرف‌های جدی ای برای گفتن دارند و با توجه به اینکه استان قومیت‌های زیادی را در خود جای داده این ظرفیت را داریم که جایگاه خود را در زمینه تولید صنایع دستی استان‌های مختلف بالا ببریم.

این مسئول افزود: در حال حاضر حدود پنج هزار نفر در البرز در حوزه صنایع‌دستی شاغل هستند که ظرفیت اشتغال این حوزه به مراتب از این رقم بیشتر است.
انتهای پیام