به گزارش پارس نیوز، 

اسلام دینی است که به تمام شریعت های الهی و ادیان مختلف احترام می گذارد، اما در برخی موارد خود مسلمانان به اسلام احترام نمی گذارند. روزه خواری که در ماه مبارک رمضان، دیده می شود، نوعی بی حرمتی به اسلام است.

برخی از کسانی که در ملأ عام روزه خواری می کنند، مسلمان هستند و این موضوع، تأسف را از این بی حرمتی، بیشتر می کند.

احترام به روزه دار، به معنای احترام به اسلام و در نتیجه احترام به خداست. بنابراین تذکر به روزه خوار برای جلوگیری از کاری که انجام می دهد، کاملا درست و شرعی است.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال موسویان مدرس حوزه و کارشناس مذهبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت جلوگیری از روزه خواری گفت: یکی از آدابی که در همه شریعت ها وجود دارد، احترام به ادیان ابراهیمی و تقدیس ادیان الهی است. ما به این دلیل که دین ها از جانب خدا نازل شده است، به همه دین ها احترام می گذاریم.

 

مسیحی ها در ماه رمضان روزه خواری نمی کنند

 

وی افزود: اگر کسی حریم دین را شکست، آن شخص بی هویت و بی احترام می شود. چرا که به بالا ترین قداستی که از جانب ذات اقدس الهی نازل شده است، اهانت کرده است. حریم اسلام و مذهب شیعه و سنی روزه داری است. چه خوب می شود که مردم ما و بزرگوارانی که دینی غیر از اسلام دارند، حرمت اسلام و حرمت قرآن را با نخوردن روزه، حفظ کند.

این کارشناس مذهبی در پایان اضافه کرد: من سفارش می کنم، بسیاری از کسانی که مانند بیماران نمی توانند روزه بگیرند در این ماه، حرمت ماه رمضان را حفظ کنند. در جامعه شیعه اگر روزه خواری را دیدیم، حتما تذکر بدهیم که حریم دین حفظ شود. من مهمانی مسیحی در ماه مبارک رمضان سال گذشته داشتم. با اینکه ما روزه بودیم، به احترام ما صبحانه و ناهار نمی خورد. ان شاء الله در جامعه ما، روزه خواری ترویج نیابد.

 
 
 

 

 

انتهای پیام/