به گزارش پارس نیوز، 

رز مک‌گوان در گفتگویی مفصل با اماین سانر، خبرنگار گاردین گفته است پس از دستیگری هاروی واینشتاین به اتهام تجاوز جنسی به چند بازیگر زن از او پرسیده‌اند که چه حسی داردی و هنوز زمان آن را نیافته است که دریابد چه حسی دارد و تنها گریه کرده‌ است. او گفته «برای دختری که بودم گریه کردم، برای او گریه کردم؛ اما امروز برای خودم می‌خندم.»

در سال 2016 مک‌گوان در توییتی مدعی شد یکی از مدیران استودیویی به او تجاوز کرده است و او در حال کار کردن بر خاطرات سه ساله خود بوده است. کتاب به پایان رسید و توسط خودش اصلاح شد و در تیراژ پایین منتشر شد، آن هم زمانی که نیویورک تایمز و نیویورکر در حال پیگیری داستان واینشتاین بودند. او درباره کتابش گفته است «می‌خواستم کتاب منتشر شود؛ اما هدفم پایین آوردن ساختار قدرت بود. خیال می‌کنم [صدایم] به گوش‌های کر هم رسیده است.»

او درباره نقش ترامپ در اتفاقات اخیر گفته است «خیال می‌کنم ترامپ خیلی کمک کرد، موضوع را برای مردم سیاه و سفید کرد. برای مدتی طولانی درباره این موضوع به ما گفته می‌شد، درست مثل سیاه‌پوستان آمریکا که گفته می‌شود پلیس به آنان تیراندازی می‌کند. همیشه مورد تأیید بود. مردمی که شاکی بودند. نه، زنان حقیقت را می‌گویند.»

مک‌گوان آنچه هالیوود از او توقع داشته را انجام نداده است؛ اما او رابطه‌ای زیرکانه با جنبش #MeToo داشت. در مراسم گلدن‌گلوب زمانی که زنان با لباس سیاه در مراسم شرکت کردند، مک‌گوان در حساب توییتریش نوشت «هیچ یک از آن افراد تفننی به افتخار تجاوز به ما لباس نپوشیدند تا کمکی به ما کرده باشند.» او مورد حمله برخی از فعالان این جنبش همانند آلیسا میلانو نیز قرار گرفت و متهم به خود ارتقایی و خودمتشکری شد. او به گاردین گفته است «فقط احمقانه است... مردم درباره‌اش حرف می‌زنند. من مجبور نیستم کاری کنم. چرا بخواهم مسئله را عمومی کنم؟ نادانی است. اگر مرا در خیابان دنبال کنی، می‌فهمی مردم چنین چیزهایی نمی‌گویند.»

وکیل مک‌گوان پس از اعلام اتهامش به او گفته بود که هیچگاه دادگاه را دربرابر واینشتاین نخواهد برد؛ زیرا «تو یک بازیگری. تو صحنه‌های جنسی بازی کرده‌ای.» در عوض، مک‌گوان 100هزار دلار از واینشتاین غرامت گرفته است. او به گاردین گفته است این پول حس کثیفی دارد و آن را دور ریخته است.

او در مصاحبه با این روزنامه انگلیسی ژفته است زمانی که شروع به مصاحبه درباره وضعیت جنسی صنعت سینمایی در هالیوود کرده است، موهایش را تراشیده است، چیزی که هالیوود از او توقع نداشته است. او گفته «من علیه آنان بودم. مبارزه من فقط انجام نشده بود. قرار بود قربانی بگیرد.»

وی  خاطره‌ای از  پانزده سالگی و در سال 1999 به یاد آورده است که در آن در طی فیلمبرداری فیلمی، یکی از عوامل او را به هتل فرامی‌خواند و به او تجاوز می‌کند و این آغاز تجربه مک‌گوان در هالیوود بوده است. او درباره وضعیت هالیوود به گاردین گفته است «آن شهر واقعاً روی بیماری بنا شده است. خیلی زود به ساختار قدرت خیره شدم، سرپرست‌ها، سکوت، صف‌های بسته. کسی حرفی نمی‌زند. هالیوو همانند یک فرقه عمل می‌کند.»

نویسنده گاردین در توصیف حال مک‌گوان اظهار داشته او در مقام یک زن احساس شی‌زدگی و بی‌اعتنایی می‌کند. مک‌گوان  گفته است «همیشه می‌دانستم که در دفترچه تلفن به جای شماره یک بودن، شماره دو هستم، ولو در نقش اصلی بودم. هیچ کسی به چیزی که می‌گفتم گوش نمی‌داد، حتی اگر در زمان فیلمبرداری می‌توانستم عامل صرفه‌جویی در پول یا زمان می‌شدم.»

هاروی واینشتاین هفته گذشته خود را به دادگاه تسلیم کرد و طی روزهای گذشته اتهامات او تفهیم شده است.

انتهای پیام/