به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از تلگراف، بازیگر 42 ساله ایتالیایی و فرزند داریو آرجنتو، استاد سینمای وحشت که برای اهدای جایزه بهترین بازیگر زن هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن روی صحنه آمده بود، در سخنانی خشمگینامه پرونده هاروی واینستین را دوباره باز و از جشنواره کن به عنوان زمین بازی و شکارگاه اصلی کسانی یاد کرد که صنعت سینما را زمینه‌ای برای آزار جنسی دختران جوان می‌دانند.

 

آرجنتو با اشاره به اتفاق‌هایی که در کن برای بازیگران زن افتاده، در سکوت مرگبار سالن بزرگ لومیر خطاب به حاضران گفت: «سال 1997 من 21 سال داشتم و همین‌جا در کن واینستین مرا آزار داد. این جشنواره شکارگاه کسانی چون او بوده است. بگذارید یک پیش‌بینی بکنم؛ هاروی واینستین دیگر هرگز پایش را به اینجا نمی‌گذارد. با خفت و خواری زندگی می‌کند و از سوی کسانی طرد می‌شود که زمانی بر جرم‌ها و جنایت‌هایش سرپوش می‌گذاشتند.»

بازیگر سرشناس هالیوودی پا را از این هم فراتر گذاشت و افزود: «حتی امشب اینجا در میان شما هستند کسانی که باید روزی پاسخگوی رفتارهای ناشایست خودشان با زنان باشند؛ کارهایی که ربطی به صنعت سینما ندارد. شما خودتان می‌دانید چه کسانی هستید و مهم‌تر اینکه ما هم شما را می‌شناسیم و نمی‌خواهیم اجازه بدهیم دیگر این راه را ادامه بدهید.» در این لحظه‌ها آوا دوورنی، عضو رنگین‌پوست و آمریکایی هیات داوران هم کنار آرجنتو حضور داشت.

حاضران در مراسم اختتامیه جشنواره کن 2018 که از بزرگان، نامداران و خوشنامان دنیای فیلم و سینما بودند، ابتدا با چشم‌های گرد به سخنان آسیا آرجنتو گوش دادند و در حالی که به نظر می‌رسید شوکه شده‌اند، با تشویق اساسی از او استقبال کردند. پس از این سخنرانی آتشین، جایزه بهترین بازیگر زن به سامال یسلیامووا، بازیگر قزاقستانی اهدا شد که در «کوچولوی من» به کارگردانی سرگئی دوورتسوی نقش مادری تنها را ایفا کرده است.

آرجنتو مدتی پیش درباره ماجرایی که با هاروی واینستین داشته به مجله رولینگ استون گفته بود: «فکر می‌کردم این اتفاق فقط برای من افتاده است. نمی‌دانستم که این شگرد واینستین در برخورد با تمام قربانیان بوده است.» تهیه‌کننده فاسد و بدنام هالیوودی که به ده‌ها مورد رفتار نامناسب با زنان متهم شده، تمام اتهام را رد کرده است.

انتهای پیام/