به گزارش پارس نیوز، 

در این اطلاعیه که قابل توجه کلیه فعالان عرصه سینما در رشته‌های مختلف عنوان شده، آمده است:

«همانگونه که در تبلیغات میدانی و رسانه‌ای به اطلاع عموم رسیده، مهلت تنظیم و ارسال اینترنتی اظهارنامه مالیاتی مشاغل، عملکرد سال ۱۳۹۶، در تاریخ 31 خردادماه 97 (فقط 19 روز دیگر) به پایان می‌رسد و به هیچ عنوان قابل تمدید نخواهد بود.

لذا به شما سینماگر محترم توصیه می‌شود به این تکلیف قانونی- که شرط اصلی استفاده از معافیت مالیاتی فعالان عرصه سینما و هنر است - در اولین فرصت عمل کنید تا گرفتار تراکم هفته آخر خردادماه نشوید.

چند توضیح ضروری:

* تنظیم و ارسال اظهارنامه از طریق اینترنت برای کلیه همکاران حقیقی و حقوقی - چه آن‌هایی که در سال 96 فعالیت و درآمدی داشته اند و چه آن‌هایی که فعالیت و درآمدی نداشته‌اند - الزامی است. (اشخاصی که فعالیت و درآمدی در سال 96 نداشته اند باید ستون مربوط به درآمد خود را با عدد صفر اعلام کنند)

* سینماگرانی که در هیچ یک از 33 صنف تخصصی خانه سینما عضو نیستند اما در سال 96 به یکی از فعالیت های مرتبط با تخصص های تولید و نمایش در سینما یا تلویزیون اشتغال داشته اند نیز جهت استفاده از معافیت بند ل ماده 139 مکلف به تنظیم و ارائه اظهارنامه مالیاتی خود هستند. (این افراد باید جهت تکمیل پرونده مالیاتی شان، از اداره کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای وزارت ارشاد و یا سازمان صدا و سیما، نامه تایید فعالیت نیز دریافت کنند)

* هر فرد یا شرکت سینمایی می‌تواند با مراجعه به "سایت سازمان امور مالیاتی - اظهار نامه مالیاتی" نسبت به دانلود فرم مربوطه و تنظیم و ارسال آن اقدام کند.

* همکارانی که در انجام این تکلیف با مشکل مواجه هستند می‌توانند متعاقب اطلاعیه بعدی " خانه سینما" به سامانه‌ای که مانند سال‌های اخیر در محل خانه سینما شماره یک واقع در بهار مستقر خواهد شد مراجعه کرده و از کمک همکاران مالیاتی خانه سینما استفاده کنند.

بی‌تردید اقدام امروز سینماگران در تنظیم و ارسال به موقع اظهارنامه مالیاتی، موجب تسهیل در مراحل بعدی پرونده آنان در حوزه مالیاتی و یا هیات حل اختلاف مالیاتی خواهد بود.