به گزارش پارس نیوز، 

خوانندگان ما به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و از آن خوش تان آمده، خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید.

خوانندگان ما به یکدیگر کتاب معرفی می کنند. اگر شما هم کتابی خوانده اید و دوست دارید خواندنش را به دیگران هم پیشنهاد کنید، از طریق فرمی که در این لینک است، اقدام کنید.

* فقط این نکته را در نظر داشته باشید که درباره چرایی پیشنهاد کتاب، دستکم یک یا دو پاراگراف توضیح دهید. توضیحات یک سطری، چندان به معرفی کتاب کمک نمی کند و لذا با عرض پوزش، از معرفی کتاب های پیشنهادی بدون توضیح یا با توضیح ناکافی خودداری خواهیم کرد

*** لطفا اگر درباره کتاب های معرفی شده، نظری دارید، زیر همین پست برایمان بفرستید. (ولی معرفی کتاب را فقط از طریق این لینک باشد).

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفدهم

نام کتاب:زمستان 62

نام نویسنده/ مترجم: اسماعیل فصیح

پیشنهاد دهنده: مصطفی ( تهران - لیسانس حسابداری)

ناشر:نشر دل آویز

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

ویسنده در این رمان به توصیف جامعه‌ای پرداخته که در آن فشارها و تنش‌ها حاصل از جنگ تحمیلی بر مردم وارد م‌شود. رمان از دیدگاه اول شخص و به شیوه خاطره نویسی از سوی جلال آریان که خود به نوعی همزاد نویسنده است روایت می‌شود. بیانی ساده، سر راست، طبیعی، بذله گو، همراه با توصیف دقیق محافل و مجالس، زبانی طنزآلود، تند و گاه شاعرانه، لحنی منتقدانه آمیخته با کنایه های سیاسی، رمان‌های فصیح از جمله زمستان 62 را برای خواننده جذاب نموده است.

داستان زمستان 62 دارای یک طرح ساده بر اساس موضوع زندگی و مرگ منصور فرجام است که در کنار آن موضوع های دیگری نیز مطرح می شود. داستان دارای طرح منسجم و معقولی است که تمام عناصر داستان را به جا در خود دارد. جلال آریان راوی داستان شخصیت هایی را از بین افرادی که می شناسد انتخاب کرده با دادن نقش های شبیه به هم به آنها ، تیپی از روشنفکران آن زمان را نشان می دهد و چون با این تیپ افراد آشنایی دارد در نشان دادن رفتار و خلقیات آنها موفق عمل می کند. معرفی غیر مستقیم شخصیت ها از طریق توصیف ظاهر و طرز صحبت کردن آنها یکی از ویژگی های این رمان است.

چند شخصیت اصلی داستان عبارتند از جلال آرین (راوی داستان)، منصور فرجاد، ادریس، مریم جزایری و البته ابوغالب. چند نفر شخصیتهای جانبی و به صورت کلی داستان پیرامون شخصیت های اصلی است و شخصیت‌های فرعی کم و حضور کمرنگی در داستان دارند.

____________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفدهم

نام کتاب:همسایه‌ها

نام نویسنده/ مترجم:احمد محمود

پیشنهاد دهنده: منا الیاسی ( کرج)

ناشر: امیر کبیر

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

داستان در دو پرده روایت می شود.

در پرده ی اول، محمود تک تک پرسوناژها را رنگ امیزی می کند و ارتباطات آن ها را با خالد شکل می دهد. در انتهای پرده ی اول، خالد که در ابتدا ی داستان یک نوجوان خام و درگیر مسایل دوران بلوغ بوده، کم کم به یک مبارز سیاسی تبدیل میشه و فعالیت هایش او را راهی زندان میکند.

پرده ی دوم داستان در زندان با شکل گیری شخصیت های جدید، روایت می شود.

داستان کتاب همسایه ها در زمان ملی شدن صنعت نفت و به قدرت رسیدن مصدق در اهواز اتفاق می افتد و به خوبی این واقعه ی تاریخی را در کنار دیگر اجزای کتاب به تصویر می کشد.

احمد محمود پس از کودتای 28 مرداد سال 1332 بازداشت شد و به علت این‌که با حکومت پهلوی همکاری نکرد و توبه‌نامه هم امضا نکرد، مدت زیادی را در زندان به سر برد. پس می توان نتیجه گرفت که بخش عظیمی از اتفاقاتی که در همسایه ها به تصویر کشیده شده شرح مبارزات سیاسی خودش است.

این کتاب اولین رمان محمود است. با این حال او توانست در همین ابتدا سبک و سیاق نگارشش را به مخاطب بنمایاند. شیوه ای که تمام مشخصات ریالیسم را در خود گنجانده است و به خوبی تار و پود سیاسی، اجتماعی، تاریخی اهواز به عنوان سمبلی از ایران ان زمان را به تصویر کشیده است .

______________________________________________

کتاب هایی که کاربران

نام کتاب: احیای علوم سیاسی

نام نویسنده/ مترجم: حسین بشیریه

پیشنهاد دهنده:علی علمی ( مشهد- مترجم انگلیسی)

ناشر: نشر نی

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

دکتر حسین بشیریه از بهترین اساتید علوم سیاسی و نظریه پردازان جامعه شناسی سیاسی هستند که در این کتاب حاصل حدود 40سال تحقیق و پژوهش خود را به نحو بسیار جذابی در مورد غایت و هدف علم سیاست ارائه میکنند و سعی در اثبات این ادعا دارند که راه رسیدن به زندگی بهتر فردی و اجتماعی برای انسانها از طریق پیشه سیاستگری و نه نظریه پردازی سیاسی صرف میباشد..به نظر دکتر بشیریه با سلطه اثبات گرایی و رفتارگرایی بر علم سیاست و توضیح پدیده های سیاسی به جای اصلاح و تغییر واقعی امور، دانش علوم سیاسی فایده و اهمیت خود را از دست داده است. به طور کلی علم سیاست در دوران باستان حکمت عملی برای بهبود زندگی فردی و اجتماعی مردم بود نه فقط نظریه پردازی درباره اوضاع و احوال جامعه.نویسنده در این کتاب همچنین به رابطه بسیار نزدیک اخلاق و سیاست در دوران گذشته میپردازد وبه نوعی سیاست را همان اخلاق فردی و جمعی انسانها معرفی میکند که هر دو از نظر غایات و اهداف مشترک میباشند، غایت و هدفی که فقط به دنبال سعادت و بهروزی تک تک افراد جامعه در عمل میباشد.این کتاب در مجموع میتواند راهنمای خوبی برای اشنایی کلی با علم سیاست و نظریات مهم سیاسی هم باشد

----------------------------------------------------------------------------------

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفدهم

نام کتاب: واهمه های بی نام و نشان

نام نویسنده/ مترجم: غلامحسین ساعدی

پیشنهاد دهنده: محمدحسین مفیدی فر( تهران - فوق لیسانس حقوق)

ناشر:

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

این کتاب مجموعه چند داستان کوتاهی است که غلامحسین ساعدی (گوهر مراد) نمایشنامه نویس قهار ایرانی سالها پیش به تحریر درآورده و به غایت داستان های دلچسب و زیبایی است. اوصاف و فضاسازی داستان خیره کننده است. ساعدی نویسنده داستان معروف گاو است که فیلم گاو مهرجویی بر اساس آن ساخته شد.

______________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفدهم

نام کتاب: باغ مارشال

نام نویسنده/ مترجم: حسن کریم پور

پیشنهاد دهنده:شاپور دهقان( فیروزآباد- کارمند- فوق لیسانس مکانیک)

ناشر:

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

سرگذشت عشق پسری از قوم ایل قشقایی است که علیرغم اینکه قرار بود با دختری از اقوام ازدواج کند به دختر فردی نظامی که مهمان آنها میشود علاقمند میشود و از نظر من بهترین کتاب حسن کریم پور است که تا الان من خوندم.آنچنان این کتاب واقعی به نظر می رسد که من هنوز باورم نمیشه قصه باشد به طوریکه در انتهای قصه که یکی از شخصیتهای قصه در بیمارستان فقیهی شیراز مشغول کار می شود افراد زیادی از خ انندگان کتاب به اونجا مراجعه کرده و جویای او میشوند..لطفا خودتان را از کتابهای کریم پور و مخصوصا این کتاب محروم نکنید.

_______________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفدهم

نام کتاب: زندگی و آثار گابریل گارسیا مارکز

نام نویسنده/ مترجم: جین بل / عرفان مجیب

پیشنهاد دهنده: سید کاظم موسوی ( تهران- کارمند- کارشناسی ارشد)

ناشر: هیرمند

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

(گابو نوبل ادبیات)تیتر موجز یکی از روزنامه های سراسری کلمبیا بود جایی که خیابان هایش بلافاصله پس از انتشار این خبر صحنه جشن های خیابانی و شادی و هلهله ساکنانش شد در مکزیک جایی که گارسیا مارکز از 1975 در آن جا اقامت داشت دانش آموزان مدرسه ابتدایی جلوی خانه او در ال پدرگان جمع شدند و با سرودهای تبریک آمیز به او شادباش گفتند او چند ساعت بعد برای در امان ماندن از سیل تماسهای تلفنی که به خانه اش می شد با خودروی شخصی اش از خانه بیرون زد آن روز در طول مسیر برای مردم غریبه ای که به نشانه شاد باش بوق ماشین های خود را برایش به صدا در می آوردند با احترام سر تکان می داد در همین حال هنگامی که خودروی او پشت چراغ قرمزی متوقف شد و او برای به حرکت در آوردن دوباره ماشین به مشکل برخورد صدایی از خوروی کناری بلند شد که 《آهای گابو مثل اینکه تنها کاری که از پسش خوب بر میای جایزه نوبل بردنه》

____________________________________________________

کتاب هایی که کاربران "عصرایران" خوانده اند و به دیگران هم پیشنهاد می کنند / بخش هفدهم

نام کتاب: رویا پردازیهای گردشگری تنها

نام نویسنده/ مترجم: ژان ژاک روسو/سید روح الله حسینی

پیشنهاد دهنده: سید روح الله حسینی( قم- مدیر گروه زبان فرانسه- ارشد ادبیات فرانسه)

ناشر:لوگوس

چرا این کتاب را پیشنهاد می‌کنم:

چه می توان انتظار داشت از کتابی که به این نام است : " رویا پردازیهای گردشگری تنها " توصیفات احساس بر انگیزی از طبیعت، از گلهایی کوچک، از اندیشه هایی در مورد انسان، در مورد زندگی و ملاحظاتی الاهیاتی... .

فیلسوفی که در هنگام گردشهایش میان طبیعت، افکاری که ذهنش را می خورد، می نوشت. افکاری که شاید دیگر در دنیای امروزی کسی را تحریک نکند. او خود را رهرویی در برابر بی نهایت می دید که شانس پرسه زدن در طبیعتی را داشت که هر جهت مکشوف آن جهتی نا مکشوف را به همراه می آورد.

این کتاب را که می خوانید به سرعت خود را همراه روسو می یابید، همان سادگی ، همان صداقت. او نظر خوبی در مورد خود دارد و این را در پیچ و خمهای ریاکارانه پنهان نمیکند. با خود بی طرف است و دیگران را نیز به آن دعوت می کند.