به گزارش پارس نیوز، 

 از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش تالش حاکی است، یک تیم سه نفره شامل فرشید نوروزی از تالش، سید محمدرضا خاقانی از تولمات صومعه سرا و حسن رستم پور از رضوانشهر به عنوان نمایندگان استان گیلان در بخش سرگروه های استانی جشنواره روز کارگاه شرکت کرده بودند و نوروزی از تالش به مقام دوم دست یافت.
این جشنواره آذرماه سال قبل با ارسال لوح فشرده برنامه کارگاهی دبیرانی از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره در وزارتخانه آموزش و پرورش برگزار شده بود و بعد از بررسی آثار ارسالی، نتایج آن در 29 اردیبهشت ماه امسال اعلام شده است.
شناخت امکانات و تجهیزات کارگاهی، تلاش جهت رفع نواقص کارگاه ها و ایجاد انگیزه و روحیه نشاط در دبیران از هدف های این جشنواره بوده است.
فرشید نوروزی کارشناس آموزش حرفه و فن با 26 سال سابقه کار در آموزش و پرورش، در سال گذشته در جشنواره سراسری تولید محتوای الکترونیکی مقام نخست را کسب کرده بود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد و 2 هزار و 600 دبیر و معلم در 440 مدرسه آن به 32 هزار دانش آموز تدریس می کنند.
***
معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری تالش از برگزاری دوره آموزش سامانه سیماک برای دهیاران و کارشناسان فنی دهیاری های این شهرستان، در راستای مدیریت یکپارچه املاک کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا ایرج شاهی روز یکشنبه در بازدید از دوره آموزش سامانه سیماک (سیستم یکپارچه مدیریت املاک کشور) در سالن اداره پست تالش افزود: از این پس فرایندهای ملکی از قبیل صدور مجوزهای ساختمانی، پروانه ساختمان، گواهی پایان کار و پاسخ به استعلامات بانک ها از طریق سامانه سیماک انجام خواهد گرفت.
وی اظهار کرد: بعد از دوره آموزشی و راه اندازی سامانه سیماک، صدور پروانه های ساختمانی به صورت دستی ممنوع خواهد شد و در بکارگیری این سامانه باید توجه بیشتری اعمال شود.
192 دهیار در تالش مدیریت 368 روستای این شهرستان را عهده دار هستند.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعیت در بخش های مرکزی، حویق، اسالم و کرگانرود در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان قرار دارد.
7106 / 7124 /6030