به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از سیدنی مورنینگ هرالد، اهداکنندگان جایزه مایلز فرانکلین 2018 نام 11 نویسنده را برای رقابت در این دوره اعلام کردند که شش نفر آنها زن هستند. ضمن اینکه پیتر کری، میشل دوکرتزر و کیم اسکات پیش از این سابقه بردن جایزه را داشته‌اند. وین مکالی، جرالد مورنین، مایکل سالا، ایوا هورنانگ، فلیسیتی کاستانیا، لیا هیلز، کاترین مکینان و جین راوسن هم فهرست نامزدها را کامل می‌کنند.

ریچارد نویل از کتابخانه ایالتی نیو ساوث ویلز ریاست هیات داوران جایزه ادبی مایلز فرانکلین را بر عهده دارد و دیگر اعضای آن عبارتند از ماری والدرن (ستون‌نویس استرالیایی)، دکتر میلندا هاروی (منتقد ادبی)، لیندی جونز (فروشنده کتاب) و پروفسور سوزان شرایدن (استاد دانشگاه). این هیات روز 17 ژوئن در کانبرا فهرست نهایی نامزدها را اعلام می‌کند و جایزه این دوره روز 27 اوت در ملبورن به نویسنده و کتاب برگزیده اهدا می‌شود.

در میان کتاب‌هایی که امسال برای کسب مهم‌ترین جایزه ادبی استرالیا رقابت می‌کنند، آثاری در گونه‌های تاریخی، زندگینامه، هجو، تمثیلی، فانتزی و واقعگرا به چشم می‌خورد. مایلز فرانکلین 60 هزار دلار استرالیا ارزش دارد و از 1957 هر سال به وصیت استلا مایلز فرانکلین (نویسنده استرالیایی خالق رمان کلاسیک «کارنامه درخشان من») به بهترین کتاب شرح‌دهنده زندگی به شیوه استرالیایی اهدا می‌شود.


انتهای پیام/