به گزارش پارس نیوز، 

عبدالله مهاجر شامگاه چهارشنبه در جلسه اقتصاد مقاومتی استان، میزان صادرات را در سال گذشته بیش از ۵۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برای امسال ۴۰۰ میلیون دلار صادرات از گمرکات استان پیش بینی شده است ولی هدفگذاری در برنامه ششم توسعه سه میلیارد دلار است.

مهاجر درباره میزان صادرات استان گفت: مازندران ظرفیت بسیار فراوانی دارد و با برنامه ریزی درست می توان به هدف صادراتی استان دست یافت.

وی افزود: ما نیازمند عوامل محرک هستیم تا به اهداف صادرات استان دست یابیم و امسال پیش بینی می شود ۴۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان صادرات داشته باشیم و با رفع موانع می توانیم آن را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران، قزاقستان، ازبکستان و روسیه را از اهداف جدی بازارهای صادراتی برشمرد و گفت: ۲۰ درصد قیمت تمام شده را می توان مدیریت کرد و این امر به رقابت صادراتی کمک می کند.

وی با اشاره به وجود مشکلاتی در حوزه حمل و نقل صادراتی یادآور شد: رفع مشکلات فراروی نیازمند جدیت بین مسئولان است و بخش خصوصی با همه ظرفیت آمادگی دارد در کنار بخش دولتی فعالیت کند.

مهاجر به صادرات مرکبات استان اشاره کرد و گفت: اگر محور برمبنای صادرات است نگاه حمایت از مصرف کننده را باید لحاظ و کالایی صادر کنیم که مصرف کننده نیاز دارد و به ذائقه مصرف کننده توجه کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران ادامه داد: میزان تولید مرکبات استان ۳۰ تا ۴۰ تن در هر هکتار است درحالی که در کشورهای اروپایی ۲۰۰ تا ۲۵۰ تن در هکتار است.


انتهای پیام/