حجت الاسلام و المسلمین ' ابراهیم رنجبر ' روز چهارشنبه در گردهمایی ائمه جماعات و رابطین نماز فرمانداری های استان اصفهان افزود: طولانی شدن بیش از حد اقامه نماز در اداره ها و سازمان ها موجب ناراحتی مردم و ارباب رجوع می شود.
وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان باید حضور پر رنگ تری در نماز جماعت داشته باشند افزود: اقامه نماز جماعت باید در میان مسئولان و دست اندرکاران نظام اسلامی نهادینه شود.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: بر اساس تحقیق و بررسی های انجام شده، بیش از 70 درصد کارکنان سازمان هایی که مدیران آنها نسبت به نماز اول وقت اهمیت می دهند، نماز اول وقت می خوانند.
وی با بیان اینکه جایگاه نماز باید بیش از پیش برای مردم و خانواده ها تبیین شود، گفت: نماز باید در اولویت اول زندگی عادی مردم قرار گیرد.
حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه هیچ فریضه ای در اسلام بالاتر از نماز نیست افزود: نماز باید اول وقت خوانده شود تا در جامعه نهادینه شود.
وی با تاکید بر سرمایه گذاری باید بیش از پیش برای ترویج فرهنگ نماز گفت: نماز اول وقت، نماز با جماعت و نماز در مسجد، سه اصل اساسی اقامه نماز است.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: اگر نماز اول وقت بصورت جماعت در مساجد برپا شود به ترویج فرهنگ اقامه نماز دست می بابیم.
وی افزود: ارزیابی ستادهای اقامه نماز شهرستان های مختلف استان انجام شده است و به زودی از ستادهای برتر تقدیر می شود.
حجت الاسلام رنجبر با بیان اینکه شورای اقامه نماز باید هر 2 ماه یکبار در شهرستانها تشکیل شود افزود: این شورا هنوز در برخی از شهرستان های استان اصفهان تشکیل نشده است.
وی خطاب به ائمه جماعات و رابطین نماز فرمانداری ها گفت: ائمه جماعات با انگیزه دادن به مردم و رابطین ستاد اقامه نماز در فرمانداری ها نیز با پیشنهادهای خوب خود باید تلاش کنند تا نماز در راس همه برنامه ها قرار گیرد.
در پایان این نشست با اهدا لوح و هدایای از ائمه جماعات و رابطین نماز فرمانداری های استان اصفهان قدردانی شد.