به گزارش پارس نیوز، 

با آغاز ماه رمضان از پنجشنبه هفته جاری، سینماها هم برنامه خود را به مناسبت این ماه و حال و هوا و مقتضیاتش تغییر خواهند داد.البته این هفته قرار نیست فیلم جدیدی اکران شود و به احتمال فراوان هفته آینده نیز به دلیل تازه نفس بودن فیلمهای روی پرده و حفظ احتمالی کف فروش همین ترکیب به فروش خود ادامه خواهند داد.

به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش در جلسه دیروز این شورا وضعیت طرح اکران ماه مبارک رمضان مشخص شد.بر این اساس طرح اکران تا سحر در ماه رمضان امسال نیز ادامه خواهد داشت. در اکران دوم بهار از چهارشنبه ۲۹ فروردین شاهد بودیم در گروه سینمایی ماندانا فیلم «تگزاس» ، در گروه آزادی «چهار راه استانبول»، در استقلال «خجالت نکش»، در زندگی «جشن دلتنگی»، در کوروش فیلم «خوک» و در گروه سینما ایران «عصبانی نیستم» اکران شده اند.از این بین تنها وضع تگزاس تا حدی امیدوار کننده است که پس از سه هفته بیش از ۵ میلیارد فروخته است.با این حال رقم پنج میلیارد برای چنین فیلمی در مقایسه با فروش کمدیهای مشابه چندان هم قابل قبول نیست.بر همین اساس بعید به نظر می رسد در ماه رمضان و با وجود طرح های ارائه شده شاهد افزایش فروش خیره کننده ای برای فیلمهایی باشیم که این روزها گیشه داغی ندارند.این در حالی است که سال گذشته «نهنگ عنبر۲» (سکلشن اِ رویا) میدان دار اصلی فروش در ماه رمضان بود و خیلی ها را به سینماها کشاند تا در نهایت با حدود ۲۱ میلیارد تومان از گیشه خداحافظی کند.امسال اما نمونه ای در حد و اندازه «نهنگ عنبر۲» موجود نیست.مگر آنکه از نیمه ماه رمضان فیلمی با پتانسیل فروش بالا به آثار فعلی بپیوندد.

ضمن اینکه بعید به نظر می رسد سینماداران از فیلمهای اکران نوروز بویژه «به وقت شام»،«لاتاری» و «مصادره» دل بکنند و بی تردید دست کم در دو هفته اول ماه رمضان همچنان شاهد اکران جسته و گریخته این آثار در سینماها خواهیم بود.هر چند بهتر بود برای اکرا ناین ماه یکی – دو کمدی جذاب به اکران برسند تا تنور گیشه گرم شود.

این در حالی است که علی سرتیپی رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران پیشنهاد اجرای طرح اکران ماه رمضان را در شهرهای دیگر غیر از پایتخت هم مطرح کرده است.او معتقد است:« طرح اکران ماه مبارک رمضان در سال های قبل تنها در تهران دنبال می شد و فکر می کنم این طرح در سال جاری بتواند در شهرهایی مانند اصفهان، شیراز، تبریز با توجه به سالن های جدیدی که در شهرها راه اندازی شده، اجرایی شود».

با این حال فعلا قرار شده طرح مذکور در ماه رمضان در تهران اجرا شود.

غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره جلسه دیروز این شورا به فارس گفت: «در جلسه دوشنبه ۲۴ اردیبهشت‌ماه، قرارداد فیلم سینمایی «دارکوب» بعد از «خجالت‌نکش» در گروه استقلال ثبت شد و همچنین رای‌گیری درباره مسئولیت اعضای شورای به هفته آینده موکول شد». وی درباره طرح اکران ماه مبارک رمضان اعلام کرد: طرح اکران ماه مبارک رمضان از پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود. شورای صنفی نمایش مصوب کرد که قیمت بلیت در این طرح، از صبح تا ساعت ۱۷ نیم بها و از ساعت ۱۷ تا سحر به صورت تمام بها خواهد بود. به گفته فرجی؛ در این طرح هر دوهفته اکران فیلم، یک هفته محسوب می‌شود و این به آن معنا است که فیلم‌ها می‌توانند زمان بیشتری سرگروه سینمایی خود را حفظ کنند. تمامی فیلم‌هایی که در این طرح شرکت می‌کنند از شورای صنفی نمایش حواله اکران دریافت کرده‌اند. سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره نمایش بازی‌های جام جهانی در سینما‌های کشور بیان کرد: «در این هفته هیچ تصمیمی درباره نمایش بازی‌های جام جهانی در سینماهای کشور گرفته نشده است و تصمیم‌گیری درباره این موضوع هفته آینده صورت می‌پذیرد».

نظر عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره طرح اکران افطار تا سحر

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از اجرای طرح افطار تا سحر در ماه مبارک رمضان استقبال کرد و این طرح را موجب رونق سینما دانست.

سیدصادق طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به طرح اکران ویژه ماه مبارک رمضان تحت عنوان اکران افطار تا سحر، اظهار کرد: رکود سینما در سال‌های اخیر با ابتکاراتی که از دوران حجت الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی کلید خورد، شکسته شد و سینما از رونق نسبی مناسبی برخوردار شد.نماینده مردم اردستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح اکران افطار تا سحر در ماه مبارک رمضان نیز ابتکاری است که سال‌های گذشته جواب داده است، از اجرای این طرح مثبت به منظور فروش مناسب در ماه مبارک رمضان استقبال کرد.به طور معمول با توجه به اینکه مردم متدین و غالب مردم کشور روزها را روزه‌دار هستند، شب فرصتی مناسب برای فراغت خانواده‌های ایرانی است و نوعی برنامه‌ریزی فرهنگی است که باید مورد حمایت قرار گیرد.اواضافه کرد: اگر مدیریت فعلی سازمان سینمایی با طرح مذکور موافق باشد این طرح می‌تواند کمک شایانی به اقتصاد سینما کند و از هر طرحی که در این راستا و تقویت سینمای کشور باید حمایت کرد.

انتهای پیام/