به گزارش پارس نیوز، 

«کلارچه اورلمنس» ـ مدیر تولید پروژه پرفورمنس آرت «بینگ» (بودن) درباره این اثر به دعوت جشنواره تئاتر دانشگاهی قرار بوده همین روزها در این رویداد اجرا شود ضمن اشاره به کنسل شدن برنامه خود در جشنواره و اجرای آن در خانه نمایش مهرگان با حمایت اداره کل هنرهای نمایشی بیان کرد: این پروژه تولید مشترک ایران و بلژیک است که جرقه‌های اولیه آن در سال 2014 و پس از برپایی یک کارگاه زده شد و با همکاری معصومه جلالیه و علیرضا میرمحمدی که اجراگران این اثر هستند به یک اثر نمایشی تبدیل شد. این پروژه آبان‌ماه سال گذشته به طور کامل آماده شد و ما خوشحال بودیم که می‌توانیم اولین اجرای این اثر را در تهران به علاقه‌مندان و مخاطبان ایرانی عرضه کنیم.

او ادامه داد: مدتی قبل از طرف جشنواره تئاتر دانشگاهی با ما تماسی گرفته شد و برای شرکت در جشنواره دعوت صورت گرفت تا این اثر را در جشنواره اجرا کنیم. بر این اساس ما قرار بود دو نمایش «جزر و مد» و «بودن» را در این رویداد اجرا کنیم اما متأسفانه بنا به اتفاقاتی، از اجرای نمایش «بودن» صرف نظر کردیم.

اورلمنس در این‌باره توضیح داد: ما به دلیل قول‌هایی که جشنواره داده بود و الان آن‌ها را عملی نکرده و حتی به طور مستقیم پاسخی به درخواست‌ها و ایمیل‌های ما نمی‌دهد این تصمیم را گرفته‌ایم چون متأسفانه شرایط برای همکاری فراهم نشد. دست‌اندرکاران جشنواره قول داده بودند چهار روز اجرا در اختیار ما قرار دهند که دو روز آن به نمایش «جزر و مد» و دو روز به نمایش «بودن» اختصاص پیدا کند اما متوجه شدیم «بودن» را باید فقط در یک روز اجرا کنیم ضمن اینکه با توجه به ساختار اجرا و آماده‌سازی‌هایی که احتیاج داشتیم دو روز زمان برای آماده‌شدن و set up نیاز داشتیم که آن هم به کمتر از یک روز رسید. ضمن اینکه درخواست دو تکنسین از سالن اجرا (تالار مولوی) برای فراهم کردن شرایط اجرا داده بودیم که آن هم میسر نشد.

مدیرتولید پروژه «بودن» همچنین گفت: مشکل بعدی ما این است که در این مدت جشنواره به صورت مستقیم با ما ارتباط برقرار نمی‌کند و جواب ایمیل‌های ما را نمی‌دهد به همین دلیل رفتار بزدلانه‌ای داشته و به جای اینکه مشکلات را مستقیم با ما حل کند فقط به طور غیرمستقیم ارتباط برقرار کرده است. این در حالی است که ما سرمایه‌گذاری زیادی به لحاظ انسانی و مالی برای این پروژه داشته‌ایم و می‌خواستیم آن را با تماشاگران ایرانی قسمت کنیم به طوری که هزینه بلیت هواپیما و حقوق عوامل را هم از طریق کمپانی خودمان پرداخت کرده‌ایم اما نه تنها شرایط اجرا فراهم نشد بلکه جشنواره هنوز هزینه‌های ویزا را هم به ما پرداخت نکرده است.

اورلمنس با اشاره به اینکه این پروژه در آینده در اروپا اجرا می‌شود و گروه مهرماه برای برپایی یک تور در شهرهای مختلفی مثل شیراز، اصفهان و تهران هم برنامه‌ریزی کرده است، گفت: برای ما اهمیت زیادی دارد که این اثر حتما در ایران اجرا شود و بسیار خوشحالیم که با حمایت مدیران تئاتر ایران ارتباط خوبی با خانه نمایش مهرگان برقرار کردیم و آن ها با توجه به زمان کم برخلاف بی‌احترامی جشنواره با احترام و مهربانی زیاد با ما برخورد کردند.

به گفته وی نمایش «بودن» محصول مشترک بلژیک و ایران طبق برنامه‌ریزی انجام شده 23 و 24 اردیبهشت‌ماه در دو نوبت 17 و 21 در خانه نمایش مهرگان که تازه راه‌اندازی شده و واقع در خیابان خارک است، اجرا خواهد شد.

این مدیر هنری در پایان خاطر نشان کرد: با وجود همراهی این خانه نمایش متأسفانه پس از آنکه مسئولان جشنواره متوجه شدند ما قصد داریم این نمایش را در جای دیگری اجرا کنیم ما را تهدید کردند که هم غرامت می‌گیرند و هم اجرای «جزر و مد»  را کنسل خواهند کرد.

انتهای پیام/