به گزارش پارس نیوز، 

هر کدام از عکس‌ها برای اولین بار پرینت شده که شامل آثاری از «واکر اِوانز» «دوروتی لِینج» و «راسل لی» با لکه‌های گرد سیاه که بخشی از عکس را سانسور کرده می‌شوند. لکه‌های دایره‌ای سیاه‌رنگی که تمام صورت یک کشاورز اهل داکوتای شمالی را پنهان کرده تا چشم راست زنی در آرکانزاس یا لکه‌ای لکه‌ای مانند خورشیدگرفتگی در آسمان بالای سر کارگران مریلند، همه سانسورهایی‌ست که روی اصل نگاتیو عکس با پانچ فلزی انجام شده است.

بسیاری از 175 هزار عکس موجود در آرشیو «بنیاد امنیت مزرعه» از افسردگی شدید حکایت دارد. این عکس‌ها شامل خانواده‌های بسیار فقیر کشاورز اثر «اِوانز»، پرتره‌های «لِینج» از زن مزرعه‌دار که بجز امید و اراده چیزی برایش باقی نمانده و عکس فرار از طوفان شن اثر «روتستِین» که صحنه‌ای سورئال از خانواده‌ای‌ست که تلاش می‌کند در باد شدید روی پاهایشان بایستند، بادی که تمام مزرعه‌شان را نابود کرده است.

به هر روی، هزاران عکس سانسور شده این مجموعه در آن زمان جهت نشان دادن سختی‌های جامعه و سعی بر حل مشکل بدون اینکه همه امید از توده مردم گرفته شود، دستکاری شده‌اند. بسیاری از این عکس‌ها نیز با اعمال پانچ‌های متعدد سعی شده بوده که حتی بصورت برش داده شده قابل استفاده نباشند اما سعی شده که کاملا از بین نروند. تمام این عکس‌ها در آرشیو کتابخانه کنگره آمریکا موجود بوده و به تازگی بصورت دیجیتالی هم آرشیوسازی شده‌اند.

«نائیا ییاکوماکی» مرمت کننده مجموعه «نگاتیو‌های کشته شده» هفته‌ها صرف بررسی عکس‌ها کرده و توانسته 80 مورد از آنها را برای نمایشگاه لندن آماده کند.

ییاکوماکی در مورد این آثار می‌گوید: این عکس‌ها در نوع خود بسیار زیبا و دیدنی هستند لیکن دخالت و دست بردن در نگاتیو این عکس‌ها در آن زمان، آنها را به آثاری بیش از یک عکس رویداد تاریخی بدل کرده و آنها را در جایگاه هنر معاصر قرار می‌دهد.


انتهای پیام/