به گزارش پارس به نقل از فارس، «ترزا می» وزیر کشور انگلیس گفت دولت باید برای از بین احساسات ضد یهود در این کشور تلاشش را دو برابر کند.

به نوشته بی‌بی‌سی، ترزا می که در مراسم یادبود کشته شدگان حملات تروریستی پاریس امروز(یک شنبه) در لندن صحبت می‌کرد افزود «هرگز فکر نمی‌کردم روزی را ببینم که اعضای جامعه یهودی انگلیس از ماندن در این کشور ترس دارند».

پیش از این خبری مبنی بر افزایش احساسات ضد یهود در انگلیس منتشر شده بود که طی آن معلوم شد ۴۵ درصد از انگلیس‌ها به نوعی باورهای ضد یهود داشته و یک پنجم جمعیت انگلیس بر این باورند که وفاداری یهودیان به اسراییل از میزان وفاداری آنان به انگلیس کاسته است.

هم‌چنین از هر ۸ انگلیسی ۱ نفر یعنی در مجموع ۱۳ درصد از مردم بریتانیا، بر این باور است که یهودیان هولوکاست را تنها به عنوان ابزاری برای جلب ترحم استفاده می‌کنند.

در طول روزهای اخیر و با نزدیک شدن به مراسم یادبود هولوکاست در انگلیس، مخالفان یهود در این کشور بر دیوار نوشته‌های روز بزرگداشت هولوکاست شعارهای ضد هولوکاست نوشته و برگزار کنندگان را دروغگو و قاتل خطاب کرده بودند.

البته پلیس لندن و با قرار دادن این اقدام در رده جرایم افراطی و خصمانه، طی تحقیقاتی به دنبال یافتن عوامل این اقدامات است.

هم‌چنین نتیجه مطالعات تازه‌ای در انگلیس نشان می‌دهد نیمی از یهودیان مقیم انگلیس معتقدند هیچ آینده‌ای در این کشور نداشته و وضعیت این کشور را با طرح سوال باقی ماندن یا نماندن خانواده‌های یهودی در انگلیس، در نقطه هشدار می‌بینند.