به گزارش پارس نیوز، 

در پی انتشار اخبار رسوایی‌هایی جنسی در آکادمی نوبل، موضوع لغو اهدای جایزه نوبل ادبیات در سال ۲۰۱۸ مطرح شد. فرهنگستان سوئدی در حال بررسی احتمال لغو جایزه است. تصمیم قطعی در این باره سوم ماه می اعلام خواهد شد.

اعضای باقیمانده فرهنگستان سوئدی در نشست هفتگی خود در روز ۲۶ آوریل در این باره بحث کردند. پر واسبرگ در این باره گفت: «فرهنگستان سوئدی در این باره بحث کرد اما به نتیجه نرسید. پس از جلسه هفته آینده احتمالاً اعلام خواهد شد که سال آینده جایزه نوبل ادبیات اهدا خواهد شد یا نه. در صورت لغو جایزه سال ۲۰۱۸ در سال ۲۰۱۹ دو جایزه اهدا خواهد شد.»

رسوایی‌های جنسی در ماه نوامبر سال ۲۰۱۷ با متهم شدن ژان کلود آرنو عکاس فرانسوی شروع شد. آرنو همسر یکی از اعضای آکادمی به نام کاتارینا فروستنسن است که پس از این ماجرا از این نهاد بیرون رفت. پیش از آن نیز خروج اعتراضی سه تن دیگر از اعضا، آکادمی را به بحران وارد کرده بود. 

واسبرگ البته تأکید که او و دیگر اعضای باقیمانده آکادمی تابستان را مشغول مطالعه آثار پنج نامزد جایزه نوبل ادبیات خواهند کرد و فارغ از اینکه جایزه امسال اهدا شود یا سال پس از آن به کار خود ادامه خواهند داد.

در طول تاریخ طولانی جایزه نوبل فقط ۷ بار اهدای این جایزه انجام نشده است. به غیر از آن ۶ بار نیز اهدای جایزه یکسال به تأخیر افتاده است چون آکادمی هیچکدام از نامزدها را لایق دریافت جایزه ندانستند.