به گزارش پارس نیوز، 

جواد دلیری تهیه‌کننده موسیقی در گفت‌وگو با خبرنگار موسیقی فارس درباره اجرای نوین اصفهان در این شهر گفت: ما بنا داریم همراه با نوین افروز نوازنده پیشکسوت کنسرتی را در برخی شهرهای ایران و تهران برگزار کنیم. این اجرای تلفیقی بی‌کلام قرار بود با حضور نوازنده فلوتی از ایتالیا و نوازنده سازهای کوبه‌ای از سوییس و همین‌طور سه نوازنده ایرانی سازهای تار، کمانچه و قانونی برگزار شود.

وی افزود: ما دو نوازنده زن در گروه داریم؛ اول خود خانم نوین افروز و نوازنده قانون گروه. ما تمام کارهای مجوزمان را در تهران انجام دادیم و برای رزو سالن هم با همیاری آقایان محسنی و صرامی اقدام کردیم و همه چیز برای اجرای گروه مهیا بود که ارشاد اصفهان به ما اعلام کرد به دلیل حضور نوازنده زن در گروه امکان اجرا در این شهر را نداریم.

این تهیه‌کننده موسیقی ادامه داد: من برای این اجرا بسیار تلاش کردم و تصمیم داشتیم در چند شهر از جمله تبریز و شیراز هم روی صحنه برویم. اما وقتی دیدیم اصهفان این برخورد را با ما کرد و اجازه حضور نوازندگان خانم را نداد، از خیر دیگر اجراهای شهرستان گذشتیم و تصمیم گرفتیم اجرا را فقط در تهران برگزار کنیم.

دلیری در پاسخ به این سوال که آیا مجوزهای مربوط به این اجرا در تهران صادر شده بود یا خیر نیز گفت:‌ بله؛ وقتی هنرمندان خارجی به ایران قرار است بیایند از مدت‌ها قبل باید برای هماهنگی با وزارت ارشاد اقدام کرد تا مجوزهای لازم صادر شود که این کار را بنده پیش از ایام عید نوروز انجام داده بودم و تمامی مراحل قانونی طی شده بود.

وی در پایان گفت: من دوست دارم این نکته را به گوش مسولین ارشاد برخی شهرستن‌ها برسانم که حیف است اجراهایی کلاسیک فاخر و ارشمند این چنینی با این برخوردها مواجه شود. این گروه قرار بوده آثار باخ، شوپن و سایر آهنگساران بزرگ دنیا را اجرا کند؛ آیا به لحاظ موسیقایی مشکلی بوده که این مسائل ایجاد شده یا صرفا به خاطر حضور نوازنده زن نباید این برنامه اجرا می‌شده است؟ یک وقت هست که با موسیقی پاپ طرف هستیم و به هر جهت ممکن است در پاره‌ای از مواقع مسئله‌ای هم ایجاد شود اما برای یک کار سنگین مثل یک کنسرت کلاسیک دیگر نباید مسائلی از این دست ایجاد شود.

به گزارش فارس،‌ آخرین اظهار نظر وزیر ارشاد درباره مشکل نوازندگان زن در شهر اصفهان به جشنواره موسیقی فجر سال گذشته بر‌میگردد ک

ه صالحی در جمع خبرنگاران در این باره گفته بود: «انچه ما در وزارت ارشاد در این زمینه اصرار داریم این است که باید بر مبنای یک رویه واحد عمل کنیم تا تمام شهرها و استان ها تفاوتی در سلیقه در مقام اجرا نداشته باشند. طبیعتا این دستور العملی است که باید در مرکز تدوین شود و همه استان ها بر اساس همان رویه عمل بکنند. طبعا نباید اتفاقی غیر از چارچوب رویه موجود بیفتد. حتما اگر مساله ای خلاف آن دستور العمل و رویه عمومی باشد مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و همکاران من در وزارت خانه حتما پیگیر قضیه خواهند بود. به هر حال اجرای صحنه ای بانوان برای بانوان همان مسیری است که در همه استان ها باید با یک رویه عمل شود.»