به گزارش پارس نیوز، 

مسعود نصرتی رئیس کاخ گلستان از برگزاری رویدادی با عنوان «مروری بر فیلم‌های مستند کاخ گلستان» در 29 شهریور ماه خبرداد.

نصرتی در این‌باره توضیح داد: با مشارکت موزه سینما روز 29 شهریور و روز جهانی سینما مروری بر دوران پیش و پس از پهلوی با نمایش فیلم‌ها و مستندات موجود در کاخ گلستان خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه این فیلم‌های مستند شامل 2 بخش است، اظهارداشت: این مستندات از دو بخش تاریخی و معاصر تشکیل شده است که بخش تاریخی آن از زمان قاجار و بخش معاصر از زمان ارگ تاریخی تا به امروز است.

رئیس کاخ گلستان عنوان داشت: به همین منظور تیمی برای برگزاری این رویداد و برگزاری نشست تخصصی در این‌باره تشکیل شده است.

نمایشگاه آثار گرجستان در کاخ گلستان

نصرتی همچنین از برگزاری نمایشگاهی مشترک با کشور گرجستان خبرداد و تصریح کرد: با مذاکره با کشور گرجستان نیز نمایشگاهی برای نمایش آثار گرجستان اردیبهشت‌ماه در کاخ گلستان برگزار خواهیم کرد.

وی از نمایشگاه آثار هند که در کاخ گلستان برگزار شد سخن گفت و اظهارداشت: کاخ گلستان مرکز هدایای اروپایی در دوران قاجار بوده است به همین منظور بخشی از آثار کشور هند در روز استقلال این کشور در کاخ گلستان به نمایش درآمد.

نصرتی توضیح داد: این نمایشگاه با 7 آلبوم تاریخی متعلق به کشور هند و حدود 65 شیء تاریخی این کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه در آبان‌ماه سال گذشته نیز نمایشگاه عکسی در برلین برگزار شد، عنوان داشت: نمایشگاه عکسی با عنوان «عکس عتبات عالیات» با همکاری کشور آلمان در شهر برلین برگزار کردیم.

رئیس کاخ گلستان اضافه کرد: این نمایشگاه با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و سپس به کاخ گلستان، قم و در نهایت به مشهد منتقل و به نمایش گذاشته شد.