به گزارش پارس نیوز، 

سید حمایت میرزاده در توضیح مصوبه مجلس در مخالفت با واگذاری‌ها در حوزه سلامت، آموزش و فرهنگ ، گفت: در راستای بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی، کمیسیون بررسی‌کننده ماده‌ای درخصوص خصوصی‌سازی آموزش و تحقیقات و فرهنگ مطرح کرد؛ ولی از آنجا که در ماده 25 قانون برنامه ششم توسعه صراحتا عنوان شده واگذاری مدارس دولتی ممنوع است، این ماده پیشنهادی حذف شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: نگرانی نمایندگان و در نتیجه مخالفت با این ماده به دلیل ایجاد منفذه‌ای بود که براساس این ماده ایجاد و باعث شود در سال‌های آینده برخلاف قانون برنامه ششم توسعه واگذاری مدارس دولتی مطرح شود.

وی بیان کرد: ممکن است منظور نمایندگان مطرح‌کننده فعالیت‌های اقتصادی آموزش و پرورش مانند بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان و ... بوده است اما از آنجا که ممکن است در سال‌های آینده برخی مدیران از این قانون برداشتی اشتباه داشته باشند و بنا بر آن واگذاری مدارس دولتی را مطرح کنند، به همین دلیل ماده پیشنهادی با مخالفت نمایندگان حذف شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان افزود: براساس اصل 30 قانون اساسی آموزش رایگان است و نباید از حوزه آموزش انتظار بازدهی اقتصادی داشت.

نمایندگان مجلس در جریان بررسی طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی با واگذاری‌ها در حوزه سلامت،آموزش و فرهنگ مخالفت کردند./