به گزارش پارس نیوز، 

 این کتاب که با ترجمه مشترک دکتر محمد قمری و الهه پورطهماسبی توسط انتشارات آرادمان در آستانه نمایشگاه کتاب تهران انتشار یافته، در 12 فصل کلی و 120 زیرفصل، به تبیین شرایط و مسائل، و نیز ارائه راهکارهایی برای بهبود زندگی فردی از طریق ایجاد صمیمت درستِ بین فردی در جامعه‌ مدرن پرداخته است؛ در فصل‌هایی با عنوان‌های: «درک صمیمت زوجین»، «انواع صمیمیت زوجین»، «نیازهای روانی- هیجانی»، «صمیمیت و کنترل بین فردی»، «جنسیت با مهارت‏‌ها و سبک‏‌های صمیمیت»، «مشاجره، صراحت نداشتن و عدم افشاگری»، «سرمایه‌‏ها و استراتژی‏‌های فردی»، «نمایش‏‌های تحلیل‌برنده انرژی»، «نمایش‏‌های انرژی‏‌بخش»، «فرسایش صمیمیت»، «ماهیت صمیمیت مدرن» و «صمیمیت، قدرت و حوزه‌‏های اجتماعی».

درک لیدر، مؤلف انگلیسی کتاب که نسخه‌ فارسی آن در 271 صفحه به بهای 27 هزار تومان منتشر شده، در مقدمه کتاب خود آورده است: «موضوع این کتاب درباره‌ رفتارهای مرتبط با صمیمیت و قدرت است که پی‏‌ریزی‌کننده‌ روابط شخصی بین زوجین (و در مقیاس کوچک‌تر، بین دوستان) در جهان مدرن است. این کتاب، عمدتا و نه منحصرا، با پرسش‌هایی، بر پویایی بین فردی روابط زوجین و دوستان تمرکز می‌‏کند؛ پرسش‌هایی نظیر: صمیمیت چگونه به‌دست می‏‌آید؟ افراد چگونه روابط نزدیک و صمیمی ایجاد می‏‌کنند؟ وقتی‌که صمیمیت آن‌ها کاملا از بین می‏‌رود یا از ادامه باز می‌ماند، چه اتفاقی می‏‌افتد؟ این‌ها سؤال‌های تحلیلی مهمی در علوم رفتاری انسان هستند که به‌ندرت توسط جامعه‏‌شناسان مطرح شده‌اند. در عین حال چنین پرسش‌هایی خیلی مهمتر از آن هستند که کاملا به‌عهده‌ مرشدان و معلمان خودیاور، و نیز نویسندگان کتاب‌های روان‌شناسی مشهور گذاشته شوند...»

در مقدمه مترجمان فارسی کتاب «صمیمت و قدرت» نیز بر این نکته توجه داده شده که در کتاب حاضر تعامل صمیمت و قدرت مطرح شده است که خواننده را با انواع صمیمیت و دیدگاه‏‌های مختلف در مورد آن آشنا و به تفکر در مورد نوع تعامل ترغیب می‏‌کند.