به گزارش پارس نیوز، 

محمدرضا فراهانی روز سه شنبه در جلسه ارزیابی شاخص های دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: ساز و کاری که هم اکنون برای فعالیت های حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها بایستی به کار گرفته شود نمی تواند با ساز و کار سه یا چهار دهه قبل یکی باشد، بلکه بایستی به روز رسانی شود تا عملکرد مطلوب در این زمینه را شاهد باشیم.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: باید بپذیریم که دانشجویان به عنوان قشر فعال و پرسشگر جامعه به دنبال پویایی و تحرک هستند و ما باید زمینه این پویایی و رشد را در مراکز دانشگاهی فراهم کنیم.

فراهانی بیان کرد: فعالیت های حوزه فرهنگی مراکز دانشگاهی و دانشجویان این مراکز قطعا اثرگذاری اجتماعی بالا دارد و در این زمینه تکلیف خطیری برعهده دانشگاه ها به عنوان مراکز علمی و فرهنگی قرار دارد.

معاون امور فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خاطرنشان ساخت: ارتقای فعالیت های فرهنگی و دانشجویی در مراکز دانشگاهی یکی از مولفه های سرمایه اجتماعی است که باید مورد توجه قرار گیرد و نباید به این فعالیت ها با رویکرد بدبینانه یا سیاسی نگریسته شود.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقا و توسعه فعالیت های فرهنگی و دانشجویی در مراکز دانشگاهی، ضروری است که زمینه های مشارکت جامعه هدف فراهم و فضایی ایجاد شود که دانشجویان بتوانند برای فعالیت مطلوب در این عرصه، استعدادها، تجربیات و مهارت های خود را به اشتراک بگذارند.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به منظور دستیابی به اهداف مذکور بایستی برنامه ریزی هدفمند و اصولی انجام پذیرد تا بهترین و موثرترین نتیجه را شاهد باشیم و به دنبال آن اجرای فعالیت های فرهنگی اثرگذار از سوی مراکز دانشگاهی به منصه ظهور برسد.