به گزارش پارس نیوز، 

در مجموعه «رفتن در اتفاق» که توسط انتشارات آرادمان منتشر شده، 65 شعر در قالب آزاد (سپید) از این شاعر فقید، در 75 صفحه، با طرح جلدی از بابک گِرمچی، هنرمند گرافیست و از دوستان او، عرضه شده است.

حسن گوهرپور شاعر، روزنامه‌نگار و پژوهشگر فلسفه در مقدمه‌ این کتاب نوشته است:

«...داشت تصویر دیگری را از خودش روی کاغذِ روزها می‌کشید؛ تصویری که جامانده از سال‌های دور بود؛ تصویری که با روزگار امروزش در هم آمیخته و کم‌کم شعرهایی شده بود حدیثِ ‌نفس‌گونه، که جایی از آن، راوی روزها و سال‌های دهه‌ 60 بود و جایی دیگر، روزهای رنگ‌پریده و بی‌حال معاصر را نقش می‌کرد؛ شرح‌ حالی از اجتماع؛ از انسان و از عشق.

کم‌کم تصمیم بر ثبت و نشر کلمات شد؛ نخست، دفتری که حاصل شعرهای تمام سال‌ها بود، به انتخاب اکبر تهیه و سپس شعرها با تأمل و وسواس شاعرانه‌ای بازخوانی و از میان آن‌ها تعدادی به‌گزین شد؛ کتاب داشت مراحل حروف‌چینی و مقدماتی‌ را طی می‌کرد که «بی‌نشاط بهاری» از راه رسید. بی‌نشاط بهاری که وقتی چشم باز کردیم، دیدیم راوی کلمات رفته و ما مانده‌ایم تنها، با کاغذهایی که پر از خاطره‌اند.

اکبر رفته بود؛ شاعر شعرهای جاودانگیِ انسان و عشق رفته بود و فقط کلماتی از او مانده بودند که به خودش شباهت بی‌پایانی داشتند. شباهتی که تکرار تاریخ زیستن او بود؛ تکرار آرزوهای یک نسل از سویی و نگاهِ عاشقانه‌ اجتماعی یک نسل از طرف دیگر.

چند سال از فروردینِ تلخِ فقدان گذشت؛ و زمان فراوانی برد تا همسر گرانقدر و فرزندان خردمند اکبر بر این باور استوار شدند که زمان تولد کلمات پدر فرارسیده است. حالا این کلمات نزد شماست. پاسش بدارید و بداریم؛ مهربانش بدارید و بداریم؛ این کلمات، دغدغه‌های دوستی‌ست که آنچه از او به یاد داریم، سلامت نفس و انسانیت بود؛ دوستی که هماره پویان زیست.»