مهدی بابایی، مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با اعلام کتابت قرآن 120 حزبی در سال جدید بصورت جمعی از اساتید خوشنویسی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم نیز امسال در حاشیه سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن کریم حضور فعال خواهد داشت.

وی با اعلام حضور دارالکتابه در سی و پنجمین مسابقات بین المللی قرآن کریم ادامه داد: در حاشیه سی و پنجمین مسابقات بین المللی نیز بخشی با عنوان دارالکتابه که نمایشگاه آثار اساتید خوشنویسی و کاتبان قرآن برقرار خواهد شد که 4 تن از اساتید خوشنویسی در آنجا کارگاه کتابت قرآنی را برگزار خواهند کرد.

مدیر اجرایی دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم با تاکید براینکه دو موضوع کتابت قرآن و قرائت قرآن با هم رابطه مستقیم دارند، افزود: موضوع کتابت و قرائت قرآن موضوعی است که با هم همنشین بوده و کاملا با هم سنخیت و مرتبط هستند.

این مدیر قرآنی در خصوص این همبستگی اظهار کرد: در دارالکتابه جلساتی با حضور اساتید علوم قرآنی و خوش نویسان برتر قرآنی تشکیل شده که بر اهمیت کتابت بر پایه مبانی و اصول خوانایی و قرائت سهل و آسان بسیار تاکید شده‌است.

وی با تاکید بر اینکه موضوع کتابت و قرائت قرآن در هم تنیده شده، گفت: موضوع کتابت و قرائت قرآن در هم تنیده و مرتبط است چون قرائت از روی کتابت اعمال می شود در واقع مصحفی شکل میگیرد که قاری از روی مصحف تلاوتی را دارد.

بابایی در خصوص حضور دارالکتابه در مسابقات بین المللی قرآن ادامه داد: ارتباط جامعه خوشنویسان و کاتبان قرآنی ارتباطی است که باید پررنگ و صمیمی‌تر شود و به همین جهت حضور دارالکتابه در مسابقات بین المللی قرآن واضح است تا آشنایی و ارتباط برقرار شود.

وی نبود اتحاد و همبستگی نهادی را دلیلی بر عدم ارتباط دوسویه نام نهاد واظهار کرد: بدلیل اینکه تشکلی که کاتبان قرآن در گذشته دور هم جمع شوند، نبوده است این ارتباط زیاد مشهود نبوده و از حضور دارالکتابه به عنوان نهادی برای کاتبان و خوشنویسان می‌توان بهره گرفت و موضوع کتابت و قرائت را به هم نزدیک کرده تا حاصل آن قرآن هایی جهت استفاده بهتر قاریان و واجد شرایط خوانایی که اولویت بالایی دارند، قرارداشته باشد.