به گزارش پارس نیوز، 

«دولت باغچلی» رهبر حزب «حرکت ملی‌گرا» در سخنرانی امروز خود برای اعضای این حزب، با اعلام اینکه شرایط ترکیه به گونه‌ای است که ممکن نیست برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات سراسری تا سال 2019 صبر کرد، پیشنهاد برگزاری انتخابات زودهنگام در 26 آگوست 2018 را به دولت ترکیه ارائه کرد.
باغچلی در این خصوص اظهار داشت: سیستم ریاست جمهوری در ترکیه هنوز به معنای واقعی تحقق نیافته است. ترکیه توان مقاومت با سیستم موجود تا سوم نوامبر 2019 را ندارد و انتظار تا آن زمان غیرممکن است. برای حل این مشکل می‌توان از حق قانونی برای برگزاری انتخابات زودهنگام استفاده کرد. پیشنهاد ما این است که در 26 آگوست 2018 مردم ترکیه با روحیه پیروزی بر سر صندوق‌ها حاضر شوند و هم رئیس‌جمهور و هم نمایندگان خود را در مجلس انتخاب کنند و درس لازم به دشمنان ترکیه را بدهند.
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در اولین واکنش به پیشنهاد رهبر حزب حرکت ملی‌گرا اعلام کرد: در حال حاضر هیچ نظری در مورد انتخابات زودهنگام ندارم اما فردا جلسه‌ای با باغچلی در این خصوص خواهم داشت.
گفتنی است که حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب حرکت ملی‌گرا در ائتلافی موسوم به «ائتلاف جمهور» در انتخابات آتی ترکیه شرکت خواهند کرد.
انتهای پیام/