به گزارش پارس نیوز، 

 اسکندر یارنسب روز سه شنبه ضمن تشریح برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در روز جانباز افزود: همچنین امسال بیش از 300 مراسم بزرگداشت جانبازان در سطح کشور به همت بنیادشهید برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: یکی از سیاست‌ های بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح کلان، پیوند مناسبت ‌های دوران انقلاب و دفاع مقدس با مناسبت‌ های مذهبی است، یکی از این مناسبت ‌ها، پیوند بزرگداشت روز جانباز با میلاد حضرت ابوالفضل العباس (ع) است و بنیادشهید هر سال در سطح کشور برنامه‌ های مختلف و متنوعی برای تجلیل از جانبازان انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌ کند.
یارنسب با اشاره به تنوع برنامه ‌های مراسم روز جانباز، ادامه داد: برگزاری یادواره روز جانباز و همچنین جنگ‌ های اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس (ع) بخشی از برنامه ‌هایی است که برای گرامیداشت روز جانباز در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: از آنجا که جانبازان در رشته ‌های ورزشی فعالیت ‌های زیادی دارند و در سطح استانی، ملی و بین ‌المللی صاحب مدال هستند به همین جهت، یکی از برنامه‌های اصلی که در سطح کشور برگزار می ‌شود، مسابقات ورزشی در رشته ‌های مختلف از جمله کوهپیمایی و پیاده‌ روی است.
یارنسب ادامه داد: همچنین برگزاری نمایشگاهی از دستاوردها و آثار هنری جانبازان در سطح استان‌ ها یکی دیگر از برنامه ‌هایی است که برای روز بزرگداشت جانبازان برنامه ریزی شده است.
مدیرکل فرهنگی و تبلیغات بنیادشهید از دیدار مقامات عالی‌ رتبه و مسئولان کشوری، لشکری و استانی از جانبازان و خانواده‌ های آنان در روز جانباز خبر داد و گفت: این دیدارها در قالب طرح سپاس انجام می ‌شود.
وی به جانبازان شاغل در دستگاه ‌ها و ارگان ‌ها اشاره کرد و افزود: امسال همانند سنوات گذشته به مناسبت روز جانباز، هر دستگاه از جانبازان مجموعه خود در سطح کشور، استان و شهرستان تجلیل می‌ کند.
یارنسب در باره دیگر اقداماتی که قرار است در روز جانباز انجام شود، اشاره کرد و گفت: همچنین برای بزرگداشت روز جانباز، تبلیغات محیطی در سطح تهران و کشور انجام می ‌شود که بر این اساس، تابلوهای تبلیغاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران با طرح روز جانباز، به نمایش در خواهند آمد.
وی با بیان اینکه آیین های روز جانباز با مشارکت جامعه ایثارگری به ویژه تشکل‌ های جانبازان انجام می‌ شود، گفت: مراسم محوری روز جانباز در تهران با مشارکت بنیاد شهید تهران بزرگ و مجمع جانبازان انقلاب اسلامی برگزار می‌ شود.
یار نسب اضافه کرد: حضور پیام ‌آوران ایثار در مدارس، مساجد، مراسم بزرگداشت جانبازان و دستگاه‌ ها برای روایتگری و سخنوری نیز یکی از برنامه‌ هایی است که به این مناسبت در سراسر کشور اجرا می‌شود.
به گزارش ایرنا؛ تعداد کل جانبازان در کشور 574 هزار و 101 نفر است که 336 هزار و 282 نفر معادل 59 درصد جانبازان زیر 25 درصد و 237 هزار و 819 نفر معادل 41 درصد نیز جانبازان 25 درصد و بالاتر هستند. تعداد آزادگان کشور در دوران دفاع مقدس 43 هزار و 173 نفر است.
اجتمام * 7268 *1569
** آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در کانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej