به گزارش پارس نیوز، 

اولین جشنواره مردمی نوروزی صداوسیما این هفته در حالی به کار خود پایان داد که شرکت بیش از 19 میلیون مخاطب در این جشنواره آمار قابل توجهی بود که ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت مخاطبان در ارزیابی از برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی را تأیید می‌کند.

صدا و سیما در ایام نوروز با تدارک برنامه‌ای با عنوان «سین سیما» که از شبکه سه پخش شد و از طریق زیرنویس در شبکه‌های مختلف تلویزیون، این نظرسنجی را برای ارزیابی عملکرد شبکه‌ها در تولیدات نوروزی آغاز کرد و مخاطبان نظرات خود را از طریق شبکه پیامکی و اپلیکیشن سروش ارائه کردند.

بر اساس آخرین نتایج به‌دست آمده از این نظرسنجی عمومی که در ایام نوروز برگزار شد، شبکه ورزش سیما با کسب 1431470 رأی، شبکه قرآن سیما با کسب 624411 رأی، شبکه امید با 292802 رأی، شبکه آموزش با 247468 رأی، شبکه چهار سیما با کسب 235031 رأی، شبکه سلامت سیما با کسب 187114 رأی، شبکه پویا با 162917 رأی و شبکه مستند نیز با کسب 48498 رأی از سوی مخاطبان، به‌عنوان برترین شبکه‌های تخصصی تلویزیون انتخاب شدند.

گفتنی است درنخستین جشنواره مردمی نوروزی صداوسیما شبکه‌های امید و قرآن سیما با 7 نامزد، شبکه آموزش با 6 نامزد، شبکه‌های ورزش و سلامت سیما با 4 نامزد، شبکه پویا با 3 نامزد و شبکه مستند نیز با یک نامزد حضور داشتند که در این میان شبکه ورزش سیما به عنوان برترین شبکه تخصصی تلویزیون توانست ضمن جلب نظر مخاطبان بیش‌ترین آرای مردمی را کسب کند و شبکه‌های قرآن، امید و آموزش به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گیرند.

مخاطبان توانستند آرای خود را به برنامه‌های نوروزی، سریال‌های نوروزی، برنامه‌های ترکیبی، بازیگران و مجریان مورد نظر، از طریق اپلیکیشن پیام‌رسان سروش و کد دستوری #97*162* به «سین سیما» ارسال کنند.

قرار است همزمان با اعیاد شعبانیه، در برنامه مناسبتی ویژه این ایام مراسم قرعه‌کشی برای انتخاب نفرات مخاطبان و اهدای جوایز به آنان برگزار شود.