به گزارش پارس نیوز، 

محمدعلی نجفی عصر یکشنبه در نشستی با حضور هنرمندان البرزی، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: باید بستر حضور و فعالیت هنرمندان در البرز بیش‌ازپیش تقویت شود.

وی تأثیر هنر در کاهش آسیب‌های اجتماعی را غیرقابل‌انکار دانست و عنوان کرد: البرز به دلیل مسائلی همچون حاشیه‌نشینی، مستعد آسیب‌های بسیار است که اگر هنر در جامعه حس شود بخشی از مشکلات سخت‌افزاری در حوزه‌های مختلف حل خواهد شد.

استاندار البرز بابیان اینکه البرز خاستگاه و جایگاه هنرمندان بزرگی است که این بزرگان برای استان سرمایه محسوب می‌شوند، افزود: افرادی از این استان برخاستند که جهان را محو تماشای اثر خودکرده‌اند.

نجفی بابیان اینکه وجود ناملایمات و مشکلات را انکار نمی‌کنیم، تصریح کرد: به‌طورقطع ما در کنار یکدیگر می‌توانیم به توسعه پایدار برسیم.

وی با اشاره به اینکه هنرمندان در البرز می‌توانند مکان و جایگاهی برای پیاده‌سازی طرح‌های خود داشته باشند، گفت: می‌توان فضا و بستری را فراهم کرد که تمامی اقوام و فرهنگ‌ها در البرز به‌عنوان ایران کوچک، آثار هنری، آداب‌ورسوم و فرهنگ خود را به نمایش بگذارند.

استاندار البرز خاطرنشان کرد: وجود این فضا می‌تواند جاذبه گردشگری برای سایر استان‌ها باشد چراکه البرز میزبان اقوام مختلف از تمامی استان‌ها است.

نجفی اضافه کرد: نام‌گذاری هفته‌ها و روزها به این معنا نیست که به امور مختلف به‌صورت مقطعی نگاه شود بلکه فرصتی برای برنامه‌ریزی صحیح برای تمام ایام سال محسوب می‌شود.

وی در ادامه بابیان اینکه علاوه بر تمامی وظایف تعریف‌شده‌ای که هرکدام از مسئولان برعهده‌گرفته دارند، بهره‌برداری هر چه‌بهتر و بیشتر از جلسات وظیفه یکایک ماست، تأکید کرد: باید این قبیل نشست‌ها خروجی قابل قبولی داشته باشد.

نجفی بابیان اینکه البرز دچار چالش‌های متعدد و ضعف‌های جدی در حوزه زیرساخت‌ها است، تصریح کرد: باید در راستای بهبود وضعیت زیرساختی استان تلاش کنیم.

وی بابیان اینکه در شش‌ماهه دوم سال گذشته اقدامات مهمی برای افزایش اشتغال انجام‌شده است، گفت: طبق آمار موجود، البرز در جایگاه اول اشتغال‌زایی کشور قرار گرفت ولی با تمام این تفاصیل مشکلات هنوز وجود دارد و نمی‌توانیم مدعی باشیم که تمامی موانع و معضلات رفع شده است.

استاندار البرز با اشاره به معضل ترافیک البرز، بیان کرد: برای حل مشکل ترافیک استان البرز، اقدامات لازم برای توسعه راه‌ها و بزرگراه‌ها و همچنین حرکت به سمت‌وسوی تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره انجام‌شده است.

وی با اشاره به تردد 31 میلیون خودرو در ایام نوروز از محورهای البرز، تأکید کرد: این حجم بزرگ از ترددها مسئولیت بزرگی را به دوش ما می‌گذارد که نمی‌توان از این جمعیت کثیر به‌سادگی و بی‌تفاوت عبور کرد. باید برای بهبود وضعیت زیرساختی البرز تلاش کنیم.